آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

میخائیل گالوزین: دوران تک قطبی‌گری آمریکا به سر آمده است

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: دوره جهان تک قطبی و زمانی که آمریکا شرایط را به کشورهای دیگر دیکته می کرد و حتی سیستم های سیاسی این کشورها را در هم می شکست، رو به پایان است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، میخائیل گالوزین معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: واقعیت های ژئوپولیتیکی که ما امروز در آن قرار داریم، تاثیری جدی بر کل سیستم فرآیندهای جهانی و منطقه ای از جمله فرآیندهای یکپارچگی دارد.

وی ادامه داد: دوره جهان تک قطبی زمانی که ایالات متحده و دست نشانده های اروپایی اش از تاکتیک های ارعابی استفاده می کردند تا شرایط را به کشورهای دیگر دیکته کنند و مسیر توسعه آنها را مطابق با منافع خودخواهانه خود تعیین کنند و حتی سیستم های دولتی شان را در هم شکنند، رو به پایان است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که تغییرات ساختاری در سراسر جهان به سمت چند قطبی گرایی و همکاری سودمند متقابل براساس اصول برابری، احترام به منافع وعدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها در حال وقوع است. با این همه، این فرآیند به دلیل مقاومت واشنگتن به یک روند دردناک تبدیل شده است.

گالوزین گفت: اقدامات محدودکننده غیرمشروع یکجانبه که در ابعاد خود بی سابقه است و به طور بی رویه و گاه به ضرر شرکای خود ارائه می شود، به بخش جدایی ناپذیر سیاست خارجی واشنگتن بدل گشته است.

وی افزود: در پاسخ به فشار بر ما و متحدان مان در این شرایط، ما در جهت تقویت همکاری چندجانبه در چارچوب یکپارچگی منطقه ای تلاش می کنیم. روسیه متحد صادق و قابل اعتمادی از نظر سیاسی، تجاری و اقتصادی باقی می ماند.

این مقام روس در پایان اظهار داشت: امروزه تمرکز بر تضمین عملکرد پایدار اقتصادهای ما و تشکیل سازوکارهای مالی که در برابر عوامل خارجی مقاوم است، معطوف شده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا