اخباراردبیل

تربیت فرزندان اصلی‌ترین وظیفه و رسالت مادران است

امام جمعه اردبیل گفت: تربیت فرزندان اصلی‌ترین وظیفه مادران بوده که باید در این حوزه به شایستگی وارد شوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در دیدار با جمعی از بانوان برتر استان اردبیل اظهار داشت: تربیت فرزندان اصلی‌ترین وظیفه مادران بوده که باید در این حوزه به شایستگی وارد شده و از سپردن تربیت فرزندان خود به مهدهای کودک و نهادهای دیگر خودداری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه تربیت یکی از شاخصه‌های مهم پیشرفت در جامعه است، افزود: این امر خطیر و بزرگ با توجه به روحیه بالا و صبر و استقامت بی‌نظیر بانوان بر عهده مادران نهاده شده که باید با آیفای نقش مادری قدرت روحی خود را به نمایش بگذارند.

وی با تشریح وظایف اجتماعی بانوان بیان کرد: زنان می‌توانند با حفظ حجاب و عفاف در جامعه حضور یافته و به فعالیت‌های مختلف اجتماعی بپردازند تا از آسیب‌های مختلف اجتماعی ناشی از بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه جلوگیری شود.

آیت‌اله عاملی حجاب را به عنوان عاملی بازدارنده از دست‌درازی‌های مختلف به مقام زنان معرفی و تصریح کرد:‌ نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای مسیحی بر رعایت امر حجاب و عفاف تاکید شده تا با این امر مصونیت زنان حفظ شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه حجاب بیان کرد: اصلی‌ترین و مهمترین برکاتی که رعایت حجاب برای بانوان به همراه دارد ایجاد امنیت اجتماعی برای این قشر است که می‌تواند آنها را در برابر انواع هوس‌رانی‌ها و دست‌درازی‌ها مصون و ایمن نگه دارد.

وی با اشاره به نبود امنیت برای زنان در جوامع غربی اظهار کرد: در این کشورها زنان در جامعه برای امنیت و حفاظت از خود در برابر آسیب‌های اجتماعی از ابزار و تجهیزات مختلف استفاده می‌کنند اما زنان جامعه اسلامی از ابزار عفاف و حجاب در این حوزه استفاده کرده و اجازه و کوچک‌ترن هوس‌رانی را نمی‌دهند.

انتهای پیام/ د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا