آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

مورخ ترک: نئونازی ها خانه های غیرنظامیان را بمباران کردند تا تقصیر را به گردن روس ها بیندازند

محمت پرینچک مورخ ترک: اگر روسیه عملیات ویژه‌ ای را در اوکراین آغاز نمی‌کرد، درگیری مسلحانه جدی‌تری رخ می‌داد، ویرانی و تلفات چندین برابری در میان جمعیت غیرنظامی شهرهای اوکراین رخ می‌داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمت پرینچک مورخ ترک تبار و استاد دانشگاه مسکو در خصوص جنگ اوکراین و روسیه اظهار داشت: «با اطمینان می‌توانم بگویم اگر روسیه عملیات ویژه‌ ای را در اوکراین آغاز نمی‌کرد، درگیری مسلحانه جدی‌تری رخ می‌داد، ویرانی و تلفات چندین برابری در میان جمعیت غیرنظامی شهرهای اوکراین رخ می‌داد. کیف می خواست از این مناطق به عنوان تکیه گاهی در برابر روسیه استفاده کند. در این صورت، نه تنها اوکراین، بلکه بسیاری از شهرهای روسیه که در نزدیکی مرز اوکراین قرار دارند نیز متضرر می شدند. تبدیل به ویرانه می شدند.
از ماریوپل، بردیانسک، دونتسک و ملیتوپل بازدید کردم. ساکنان بومی چیزهای وحشتناکی در مورد اقدامات نئونازی ها، در مورد نیروهای “آزوف” که از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند، می گویند. نئونازی ها خانه های غیرنظامیان را بمباران کردند تا تقصیر را به گردن روس ها بیندازند تا ارتش روسیه را مسئول قتل کودکان بدانند. بسیاری می گویند که ماریوپل حتی قبل از ورود سربازان روسی به شهر مورد حمله قرار گرفت.»
وی ادامه داد: «امروزه زندگی در ماریوپول به تدریج در حال بهبود است. بچه ها، سالمندان این فرصت را دارند که راحت در خیابان های شهر قدم بزنند. مهمترین چیزی که من می توانم بفهمم این است که تقریباً همه ساکنان دونباس نمی خواهند آینده خود را با کیف مرتبط کنند، در حالی که رسانه های غربی برعکس آن را می نویسند.
این یادآور حوادث ایران و عراق است. صحبت در مورد نوعی سلاح کشتار جمعی در این کشورها در نهایت چیزی جز جعل نبود. در زاپوروژیه، ما از یک نیروگاه هسته ای محلی بازدید کردیم. اگر آنچه رسانه های غربی می نویسند – ظاهراً تشعشعات قدرتمندی در آنجا وجود دارد – درست بود، ما خیلی وقت پیش می مردیم. ایستگاه به طور عادی کار می کرد. نیروهای روسی حتی مدیریت محلی تأسیسات را تغییر ندادند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا