آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

بیانیه سفارت روسیه در ایران در خصوص تحریف سخنان سفیر مسکو از سوی رسانه های معاند

سفارت روسیه در ایران برای رفع سوء تفاهمات در خصوص سخنان تحریف شده سفیر این کشور در ایران از سوی رسانه های معاند بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در بیانیه سفارت روسیه در ایران آمده است: «با توجه به تحریف گفته های جناب اقای لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران توسط بخش فارسی بی بی سی و رادیو فردا در خصوص رعایت پوشش اسلامی و ممنوعیت مشروبات الکلی در ایران، این سفارت موارد ذیل را اعلام می دارد.

گفته های سفیر روسیه در وهله اول خطاب به گردشگران روسی بود که قصد سفر به ایران را دارند و می بایست قوانین محلی را که ما بسیار به آنها احترام می گذاریم، رعایت کنند.

باعث تعجب است که رسانه های مذکور از انتشار دیگر گفته های جناب آقای لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در ارتباط با توسعه رو به رشد روابط روسیه و ایران از جمله همکاری در حوزه نظامی – فنی خودداری کردند. در این زمینه “بی بی سی فارسی” و “رادیو فردا” باید تلویزیون “ایران اینترنشنال” را الگوی خود قرار دهند که مصاحبه جناب آقای لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران با روزنامه روسی “ایزوستیا” را به نحو درست تری به زبان انگلیسی و به صورت تقریبا کامل پوشش قرار داده است.

در عین حال خاطرنشان می سازیم رسانه های “بی بی سی فارسی” و “رادیو فردا” که در برنامه های خود از حقوق بشر دفاع کرده و با پناهجویان اوکراینی که بی شک به حمایت و کمک نیاز دارند ابراز همدردی می کنند، اما در حقیقت مشکلات اساسی که پناهجویان از افغانستان، عراق و سوریه با آنها روبرو هستند را نادیده می گیرند. تاکید می کنیم که پناهجویان از این کشورها بخاطر اقدامات تجاوزکارانه ایالات متحده امریکا و متحدان آنها در ناتو است که در چنین شرایط سختی زندگی می کنند. این موضوع چیزی جز نمایش دورویی و نژادپرستی از سوی “بی بی سی فارسی” و “رادیو فردا” نیست که انسان ها را به درجه اول و دوم تقسیم می کنند.

این پنجمین سرویس FSB بود که مسئول ارائه اطلاعات به ولادیمیر پوتین در مورد رویدادهای سیاسی در اوکراین در آستانه تهاجم بود و به نظر می رسد که پس از دو هفته از جنگ، پوتین سرانجام متوجه شد که به سادگی گمراه شده است: سرویس پنجم، از ترس عصبانی شدن رهبر، به سادگی آنچه را که خودش می خواست بشنود، به او عرضه کرد.

اکنون منابع گزارش می دهند که ژنرال و معاونش در حصر خانگی قرار گرفته اند. از جمله دلایل سوء استفاده از بودجه تخصیص یافته برای عملیات و اطلاعات است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بیش از 150 مامور را از اداره امنیت فدرال (FSB)، جانشین آژانس اطلاعاتی KGB، پاکسازی کرد و رئیس بخش مسئول اوکراین را به زندان انداخت.
این افسر به دلیل “دادن اطلاعات نادرست به کرملین درباره وضعیت واقعی اوکراین قبل از حمله” اخراج شد.
یک نوع وضعیت مشابهی در باره گزارش های آذربایجان در ایران وجود دارد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا