آذربایجاناخبارارمنستانروسیهقره باغ

تلاش پوتین برای ملاقات روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان

رئیس جمهور روسیه در تلاش است تا الهام علی اف و سرژ سرکسیان روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای رسیدن به حل و فصل مسالمت آمیز در مناقشه قره باغ قبل از پایان سال جاری میلادی، همدیگر را ملاقات کنند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، یک منع آگاه در وزارت خارجه روسیه در حالی خبر از تلاش روسیه برای متقاعد کردن رهبران باکو و ایروان جهت مذاکره پیرامون حل و فصل مناقشه قره باغ خبر می دهد که پیشتر تلاش های فرانسه در این خصوص بی فایده و بی نتیجه بوده است.
بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه حمایت از اصل گفت و گوها شرط اصلی این مذاکرات بوده و علی رغم مطرح کردن اهداف و چشم اندازهای از سوی دو کشور بایستی تلاش کرد تا از آغاز جنگ جدید در منطقه جلوگیری شود.
بی نتیجه بودن تلاش های بیش از بیست ساله گروه میانجی گر مینسک به ریاست مشترک آمریکا، فرانسه و روسیه موجب بی اعتمادی کامل نسبت به این گروه و فعالیت های میانجیگرانه آن در بین افکار عمومی جمهوری آذربایجان شده است.
برخی از کارشناسان بر این باورند که ابتکار گروه مینسک در ساماندهی مناقشه و طرح جدید این گروه مبنی بر ملاقات مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان جز توجیه تلاش های نافرجام میانجیگری چیز دیگری نمی باشد و تا زمانی که کشورهای میانجیگر موضع قاطعی در حل این مناقشه اتخاذ نکرده باشند، نمی توان در آینده نزدیک به حل و فصل این مناقشه امیدوار بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا