آذربایجاناخبارعمومی

مهاجرت سه میلیون از شهروندان جمهوری آذربایجان به کشورهای خارجی

­پایگاه اینترنتی ”مدراتور“ جمهوری آذربایجان نوشت سه میلیون نفر از شهروندان این کشور به خارج مهاجرت کرده اند و در کشورهای دیگر زندگی می کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ”مدراتور“ ، بیش از یک میلیون نفر از مهاجران جمهوری آذربایجان، ضمن داشتن تابعیت این کشور ، تابعیت کشورهای دیگری همچون گرجستان، روسیه ، اوکراین، ترکیه ، آمریکا و قزاقستان و سایر کشورها را نیز دارند.
برخی از مهاجران جمهوری آذربایجان بطور هم زمان دارای تابعیت سه کشور یا بیشتر هستند. یک و نیم میلیون نفر از مهاجران جمهوری آذربایجان اجازه اقامت دائمی در سایر کشورها را دریافت کرده اند، اما بخش قابل توجهی از مهاجران جمهوری آذربایجان در خارج از کشور نیز اجازه اقامت و تابعیت سایر کشورها را ندارند و بلاتکلیف و فاقد تابعیت هستند.
”کمیته دولتی امور دیاسپورا“ جمهوری آذربایجان کار سامان دهی و ثبت نام مهاجران جمهوری آذربایجان در خارج از کشور را با اعزام هیاتی به ترکیه برای ثبت اطلاعات مربوط به مهاجران جمهوری آذربایجان در ترکیه آغاز کرد.
فاضل غضنفراوغلو، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان گفت ثبت اطلاعات مهاجران جمهوری آذربایجان در خارج از کشور و حل مساله تابعیت آنها ، امکان استفاده سایر نیروها از ظرفیت این مهاجران را از بین می برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا