آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

افشای ابعاد تازه ای از جنایت «ترتر» در جمهوری آذربایجان

در چارچوب سیاست حاکمیت مبنی بر عادت دادن مردم مظلوم جمهوری آذربایجان به کنار آمدن با ظلم، ابعاد جدیدی از جنایات مقامات ارتش این کشور در جریان رسیدگی به «پرونده ترتر» تشریح شد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نجات عباس اف، یکی از زیان دیدگان و شکنجه شدگان پرونده ترتر در دادگاه گفت: «جلوی چشمان ما سرهنگ صالح غفار اف، فرمانده ما را آنقدر کتک زدند تا مرد! خود من ۱ ماه و ۱۷ روز تحت شکنجه بودم. تمام بدنم سوخته و جای برق گرفتگی است. بعد از این همه بلا که بر سر من آمده، باز هم برادرم به جنگ میهنی ( ۲۰۲۰) رفت و جان داد! مرد با مرد چنین کارهایی نمی کند!»
اعتبار احمد اف، دیگر زیان دیده نیز گفت: «علاوه بر اینکه خودم شکنجه شده ام، پسر عمه ام، الچین قلی اف نیز تحت شکنجه جان باخت! بارها به بدنم برق وصل کردند. وقتی سوار ماشین می کردند، داشتند گردنم را می شکستند!»
طاهر محمود اف، یکی دیگر از شکنجه شدگان نیز گفت: «در هر اتاق، شرایط ویژه ای برای شکنجه ایجاد کرده بودند. ما را برهنه می کردند و رو به دیوار قرار می دادند و کتک می زدند. صدای پرتاب شدن الخان آقازاده، یکی از دستگیر شدگان را که از طبقه دوم به پایین پرتابش کردند، شنیدیم.»
فرضعلی جهانگیر اف، دیگر شکنجه شده نیز گفت: «وقتی ژنرال حکمت حسن اف، یکی از مقامات عالیرتبه نظامی برای سرکشی به شکنجه نظامیان دستگیر شده به اتهام جاسوسی برای ارمنستان آمده بود، التماس کردم که دستور بدهید عادلانه بررسی کنند! مرا احضار کرد و گفت ویدئو وجود دارد، برو اعتراف کن! وقتی گفتم به چیزی که وجود ندارد، چگونه اعتراف کنم؟ گفت ببریدش تا عقلش سرجایش بیاید!»
ایلقار علی اف نیز گفت: «پس از فاش شدن شکنجه های پرونده ترتر، ژنرال حکمت حسن اف به من گفت هر چه می خواهی، برآورده می کنم، تو هم از خودت فیلم ضبط کن و بگو که در جریان بازداشت در این پرونده هیچ شکنجه ای انجام نشده است!»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا