آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

مقام صهیونیستی: افتتاح سفارت باکو در اسرائیل گام رو به جلوست

یک مقام رژیم موقت صهیونیستی گفت: افتتاح سفارت باکو در فلسطین اشغالی گام رو به‌ جلوست که روابط را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، یک مقام رژیم موقت صهیونیستی اظهار داشت: افتتاح سفارت باکو در فلسطین اشغالی گام رو به‌جلوست.

«آرکادی پومرانتس» از مقام‌های رژیم صهیونیستی به خبرگزاری «ترند نیوز» گفت: «افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل گام دیگری به جلو در روابط دوجانبه است».

وی گفت: «اسرائیل و جمهوری آذربایجان کشورهای برادر هستند و روابط دوستانه سطح بالایی دارند. ایجاد سفارت کمک قابل توجهی به روابط  جمهوری آذربایجان و اسرائیل خواهد کرد. این یک گام بزرگ رو به جلو است که روابط ما را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد. تصمیم مربوطه به تمام دنیا نشان می دهد که فارغ از مذهب، همه می‌توانند در دوستی و هماهنگی زندگی و از یکدیگر حمایت کنند».

این مقام صهیونیستی روابط نزدیک بین دو طرف را در زمینه گردشگری، اقتصاد، تجارت، فناوری‌ نانو و غیره خوب خواند و افزود: «سفارت  جمهوری آذربایجان در اسرائیل فرصت‌های بیشتری را برای بهبود همکاری در همه زمینه‌ها فراهم خواهد کرد».

گفتنی است، پارلمان باکو روز جمعه در اقدامی ضد اسلامی، ضد بشری و ضد آرمان فلسطین، طرح افتتاح سفارتخانه در تل‌آویو واقع در فلسطین اشغالی را تصویب کرد.

جمهوری آذربایجان طی سه دهه گذشته روابط دیپلماتیک با رژیم کودک‌کُش صهیونیستی داشته و بیشتر تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را از این رژیم خریداری می‌کند.

این سفارتخانه که کارهای احداث آن طی چند ماه قبل در جریان بوده، قرار است در تل‌آویو – جایی که باکو هم‌اکنون دفتر گردشگری و دفتر نمایندگی تجاری دارد – افتتاح شود.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا