آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومینخجوان

استفاده ابزاری باکو از توافق با تهران برای احداث پل بر روی ارس

باکو از امضای توافق با تهران در خصوص احداث پل بر روی ارس صرفا به عنوان اهرم فشار بر ارمنستان اسنفاده می کند و در روابط با ایران صداقت ندارد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آخار، جیحون بایرام‌ اف، وزیر خارجه جمهوری آدربایجان با اشاره به توافق باکو و تهران مبنی بر عبور کریدور ارتباطی به نخجوان از خاک ایران، گفت: پس از این توافق، مقامات ارمنی نیز رویکرد مثبت‌تری در پیش گرفته‌ اند.
جیحون بایرام‌ اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان این مطلب را در گفت‌وگو با خبرگزای آناتولی ترکیه گفت.
بایرام‌ اف در این باره تصریح کرد: نیکول پاشینیان در نشست راه ابریشم در تفلیس پایتخت گرجستان درباره گشایش مسیرهای مواصلاتی در منطقه اظهاراتی کرده است. البته این مسئله در بیانیه سه جانبه (روسیه، ارمنستان و آذربایجان) سال 2020 نیز مطرح بود. کمیسیون سه جانبه ای نیز با حضور معاونین نخست وزیران تشکیل شده بود. اما ارمنستان به مدت سه سال با فرار از زیر بار مسئولیت خود از اجرای مفاد بیانیه مذکور درباره مسیرهای مواصلاتی طفره می‌رفت. ما هم تاکید کردیم که این وضعیت نمی‌تواند برای طولانی مدت ادامه داشته باشد و آذربایجان ” طرح ب” خود را وارد عمل خواهد کرد. به نظر می‌رسد که ارمنستان این مسئله را جدی نگرفت. پس از توافق درباره عبور کریدور (ارتباطی میان خاک اصلی جمهوری آذربایجان و نخجوان) از ایران شاهد اظهار نظرهای مثبت‌تری از سوی ارمنستان نسبت به کریدورهای ارتباطی هستیم. اظهارات مقامات ارمنستان سنخیتی با اقدامات عملی ندارند. امیدوار هستیم که ارمنستان سیاست‌های اشتباه خود را به کناری بگذارد و از فرصت تاریخی فعلی در زمینه دستیابی به صلح پایدار استفاده نماید!!”
وزیر امور خارجه آذربایجان همچنین با اشاره به شرکت در نشست فرمت 3+3 در تهران و دیدار غیررسمی خود با آرارات میرزویان، همتای ارمنی خود در تهران افزود: روند دیدار با میرزویان مثبت بود و با او درباره مسائل مهمی مذاکره کردیم. در چارچوب فرصت‌های جدید در کوتاه مدت نیز می‌توان به نتایج مثبتی دست یافت. البته این مساله تنها وابسته به آذربایجان نیست. آذربایجان آماده ایفای نقش و مسئولیت خود در این باره است و از طرق مقابل نیز چنین انتظاری داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا