آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومینخجوان

دم خروس غرب و ناتو در دسیسه “دالان زنگزور” بیرون زد

میخاییل ساآکاشویلی پیشنهاد کرد باکو دالان اتصال به نخجوان را از ایروان اجاره کند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ینی مساوات، میخاییل ساآکاشویلی، مهره نشاندار آمریکا و صهیونیسم در منطقه و گرداننده به اصطلاح “انقلاب گل سرخ” گرجستان که با رقص باسن جرج بوش رییس جمهوری وقت آمریکا در تفلیس در تاریخ ثبت شد و نهایتا به فاجعه ای مثل درگیری نظامی گرجستان با روسیه انجامید، پیشنهاد کرد باکو دالان اتصال به نخجوان را از ایروان اجاره کند!
ساآکاشویلی گفت وقتی من فرماندار استان اودسای اوکراین بودم ( پس از برکناری از ریاست جمهوری گرجستان و فرار به خارج از کشور)، از مسیری که اوکراین برای اتصال شهر اودسا به سایر مناطق استان اودسا از دولت مولداوی در دنیستر اجاره کرده بود، تردد می کردم. اکنون نیز جمهوری آذربایجان می تواند “دالان زنگزور” ( جنوب ارمنستان) را از ایروان اجاره کند!
آذر بادام اف، نماینده مجلس باکو این پیشنهاد را راه حلی خوب توصیف کرد و گفت: ارمنستان می خواهد طرح “دالان زنگزور” را با ” منطق راه ترانزیت” عوض و اجرا کند. اما، چون ارمنستان به تعهداتش عمل نمی کند، تامین امنیت راه در خاک ارمنستان زیر سوال خواهد بود! اگر قرار باشد این طرح بجای “منطق دالان” با “منطق راه” اجرا شود، برای جمهوری آذربایجان راهی که از ایران عبور می کند، مقبول تر است. طرح اجاره راه از ارمنستان هم به صورت دالان امکان پذیر است و برای این، ابتدا باید توافق صلح میان دو کشور امضاء شود!
احد ممدلی، معاون “حزب آق” هم گفت اگر ارمنستان مثلا به اجاره ۵۰ ساله این راه تن در دهد، ما هم می توانیم آن را بپذیریم. اما هیچ گاه نباید از اهداف تاریخی مان درباره دالان زنگزور صرف نظر کنیم!!
اهداف تاریخی شووینیست های ترک گرا در باکو ، چشمداشت ارضی به کشورهای همسایه تحت عنوان اراضی تاریخی آذربایجان است!!

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا