آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

مقام ارشد ارمنستان تاکید کرد: خواسته‌های باکو غیر قابل قبول است

«آراییک هاروتونیان» رئیس بخش قره باغ در دیدار با مقامات ارشد این منطقه از اقدامات اخیر جمهوری آذربایجان در مسدود کردن منطقه «لاچین» به شدت انتقاد کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، هاروتونیان رئیس منطقه ارمنی نشین قره باغ گفت: جمهوری آذربایجان از سوم دسامبر به بهانه محیط زیست برای طرح مطالباتی استفاده می کند که برای قره باغ غیرقابل قبول است. وی خواستار اتحاد مردم و عرصه سیاسی برای مقابله با این چالش شد.

رئیس قره باغ افزود: «راهپیمایی ملی در ۲۵ دسامبر( فردا یکشنبه) در خانکندی بار دیگر بر عزم مردم برای زندگی در منطقه خود تاکید می‌کند.»

وزارت خارجه بخش قره باغ نیز از پیشنهاد تحریم جمهوری آذربایجان در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال کرده است.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این واقعیت که نهاد مهم چنین سازمان بین‌المللی تاثیرگذاری در این خصوص جلسه اضطراری تشکیل داد، نشان‌ دهنده نگرانی جدی جامعه بین‌المللی نسبت به وضعیت جاری و سیاست جمهوری آذربایجان است. موضع انتقادی جامعه جهانی در قبال سیاست‌های باکو در بیانیه‌های نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان شده است.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «مردم قره باغ با یک بحران انسانی روبرو هستند که نمی‌توان و نباید آن را نادیده گرفت. امیدواریم که جامعه بین‌المللی نیز گام‌های عملی برای رفع محاصره قره باغ بردارد. اعمال تحریم های مناسب علیه جمهوری آذربایجان تنها راه تثبیت اوضاع و ایجاد شرایط برای صلح پایدار در منطقه است.»

منبع: راهبرد معاصر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا