آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

معرفی دستاوردهای فرهنگی ایران در مرکز بزونا باکو

دستاوردهای فرهنگی ایران شامل کتب، صنایع دستی و تصاویر زیبایی از مناطق و مراکز دیدنی کشورمان در مرکز فرهنگی بزونا باکو معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، طبق عادات و رسوم و سنت‌های جمهوری آذربایجان از چند روز مانده به نوروز 1401 در برخی از مناطق و شهرهای این کشور، نمایشگاه‌ها و مراسم خاصی در مورد نوروز برگزار می‌شود که البته در دو سال گذشته این برنامه‌ها معلق شده بود.

امسال با دعوت مرکز فرهنگی بزونا در 30 کیلومتری شهر باکو، رایزنی فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان نمایشگاهی از کتب، صنایع دستی و تصاویر زیبایی از مناطق و مراکز دیدنی کشورمان را در محوطه این مرکز فرهنگی برپا کرد.

در این برنامه، برخی از شعرای آن منطقه همچون عارف بزونالی (رئیس انجمن شعرای خزر)، سلطان علیزاده، شاعر و امام جماعت و شاعر برجسته اهل البیت(ع)، خانم گلناره مونس، از ادبا و شعرای شناخته شده آذربایجان و نمایندگانی از مراکز مختلف فرهنگی حضور داشتند.

دانش‌آموزان مدارس مختلف ضمن بازدید از این نمایشگاه برخی از دکلمه‌ها، اشعار نوروزی و بهاریه‌های خود را قرائت و نمایشنامه‌های نوروزی را اجرا کردند.

رایزن فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان ضمن تبریک فرارسیدن نوروز، نوروز را یک عید بهاری و مربوط به طبیعت دانست و حفظ سنت‌ها و آداب و رسوم نوروزی را برای همه کشورهایی که صاحب نوروز و عادت‌های نوروزی هستند، ضروری دانست.

پورمرجان در ادامه سخنانش، نوروز را حلقه وصل کشورهای منطقه دانست که می‌تواند فرهنگ دیرین ایران باستان و سنت‌های مردمان مشترک کشورهای این منطقه را زنده نگه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا