آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران در جشنواره «روز بین الملل» آنکارا

جاذبه‌های گردشگری ایران توسط دانشجویان ایرانی در جشنواره «روز بین‌الملل» دانشگاه تد (TED) آنکارا معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با مشارکت دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در دانشگاه تد TED آنکارا با به نمایش گذاشتن صنایع دستی مینا کاری، خاتم کاری، قلم زنی در جشنواره «روز بین‌الملل» این دانشگاه شرکت کرد.

اوکتم واردار، رئیس دانشگاه تد TED آنکارا در سخنانی، با ابراز خرسندی از حضور دانشجویان 21 کشور جهان در این دانشگاه، به همزیستی فرهنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر که پایه آن شناخت فرهنگ و هنر یکدیگر است، اشاره کرد.

وی افزود: «برای ما باعث افتخار است که میزبان دانشجویان منتخب و برجسته از کشورهای مختلف هستیم و تمام تلاشمان این است تا این دانشجویان جوان در کنار یکدیگر قدم‌های بزرگ علمی برداشته و برای ما و کشورشان غرورآفرین باشند.»

در این جشنواره، دانشجویان در غرفه‌هایی آراسته به صنایع دستی و غذاهای محلی کشورشان با پوشیدن لباس‌های محلی، جلوه رنگارنگی به محوطه داده بودند.

غرفه جمهوری اسلامی ایران در جشنواره «روز بین‌الملل» نیز با معرفی صنایع دستی، کتاب‌های ایران شناسی، زبان فارسی و جاذبه‌های گردشگری ایران به زبان انگلیسی و همچنین، دیوان حافظ، سعدی، عطار نیشابوری و … مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در این دانشگاه نیز با پوشیدن لباس‌های محلی از کشورمان توضیحاتی در خصوص صنایع دستی و مکان‌های دیدنی ایران ارایه دادند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا