آذربایجاناخبارایرانعمومی

معاون کل وزارت بهداشت: ایران آمادگی کامل دارد تا در صورت نیاز به برادران و خواهران خود در جمهوری آذربایجان کمک کند

دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت ایران آمادگی کامل دارد که در صورت نیاز به برادران و خواهران خود و مردم آذربایجان هرگونه کمکی انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از اینترآذ، دکتر حریرچی با اشاره به رصد وضعیت کرونا در کشورهای همسایه گفت: این ویروس بیماری‌ای جهانی با انعکاس منطقه‌ای است. بنابراین تا زمانی که حتی یک مورد ابتلا به ویروس در یکی از کشورهای جهان وجود دارد، همه مردم جهان و دولت‌ها باید هوشیار باشند تا با بازپدیدی و انتشار جدید ویروس مواجه نشوند.

وی در ادامه از جمهوری آذربایجان بابت تدابیری که به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری اتخاذ کرده است، تقدیر کرد و افزود: امیدواریم این تدابیر در جلوگیری از شیوع کرونا مؤثر باشد، اما وزارت بهداشت ایران آمادگی کامل دارد که در صورت نیاز به برادران و خواهران خود و مردم آذربایجان هرگونه کمکی انجام دهد.

حریرچی ادامه داد: ما در این حوزه تجربیات موفقی داریم و کاملاً آماده‌ایم که این تجربیات را در اختیار دوستانمان در کشور آذربایجان و سایر کشورها بگذاریم. حتی اگر درخواست باشد، می‌توانیم تیم متخصص اعزام کنیم و همچنین آمادگی کامل برای ارسال تجهیزات تست و موارد بیمارستانی داریم. در بسیاری از موارد به خودکفایی رسیدیم و امکان صادرات هم داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا