آذربایجاناخبارروسیهعمومیگرجستان

معاون وزیر خارجه روسیه: مسکو منتظر توضیح تفلیس درباره مرکز بیولوژیکی آمریکا است

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: کشور ما از تفلیس و واشنگتن خواستار ارایه توضیح درباره فعالیت مرکز بیولوژیکی آمریکا در گرجستان است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گرجستان، گریگور کاراسین با اشاره به نگرانی شدید روسیه از فعالیت این مرکز بیولوژیکی آمریکا در گرجستان افزود: همچنان در انتظار توضیح درباره فعالیت این مرکز بیولوژیکی هستیم چرا که این مرکز در نزدیکی مرزهای روسیه فعال است.
بنا به این گزارش، کارشناسان ۱۷ کشور عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا ۱۴و ۱۵ نوامبر (۲۳ و ۲۴ آبان ماه) برای بررسی فعالیت مرکز بیولوژیکی لوگار آمریکا در حومه تفلیس از گرجستان دیدار کردند ولی روسیه از اعزام کارشناس خود به این مرکز خودداری کرد.
مسکو، هدف از سازماندهی سفر کشورهای یاد شده به این مرکز را فریب دادن مجامع بین المللی درباره فعالیت واقعی این مرکز عنوان کرد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه، در مورد بازدید این هیات گفت: هیات بازرسی کشورهای خارجی که ۱۴ و ۱۵ نوامبر از گرجستان دیدار کردند به هیچ وجه نتوانستند فعالیت واقعی این مرکز را مشخص کنند.
مرکز بیولوژیکی لوگار در سال ۲۰۱۱ میلادی با کمک های مالی آمریکا در منطقه آلکسئوکا حومه تفلیس تاسیس شده است.
این مرکز در ابتدا تحت کنترل وزارت دفاع و سپس وزارت کشور گرجستان فعالیت داشت و مدتی بعد به وزارت بهداشت این کشور واگذار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا