آذربایجاناخباراردبیلایران

معاون سازمان جهادکشاورزی اردبیل خبر داد: صادرات گاومیش به جمهوری آذربایجان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با حضور هیئت تجاری جمهوری آذربایجان در استان، به زودی شاهد صادرات گاومیش خواهیم بود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  ایسنا، بهلول تکلوی با اعلام این خبر، گفت :  هدف هیئت بازدید کننده بررسی وضعیت گاومیش در استان اردبیل و قرابت و نزدیکی ژنتیکی که گاومیش‌های نژاد اردبیلی با کشور آذربایجان دارند، می‌باشند .

تکلوی افزود: تعداد گاومیش‌های استان اردبیل ۳۳ هزار راس است که رتبه سوم کشوری را بعد از استان آذربایجان شرقی و خوزستان دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: عملیات اصلاح نژاد گاومیش از سه سال پیش شروع شده است، هدف از این اصلاح این است که وضعیت پرورش دهندگان گاومیش را از لحاظ معیشتی و سنتی به طرف پرورش اقتصادی سوق بدهیم .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: هدف هیئت اعزامی از کشور جمهوری آذربایجان خرید گاومیش‌های بومی بوده و به دنبال خرید گاومیش‌های اصلاح نژاد شده نیستند. بر اساس بازدیدهایی که این هیئت کارشناسی از چند روستای استان داشتند از وضعیت گاومیش‌های بومی ابراز رضایت داشتند که پس از بازگشت به کشورشان اقدامات قانونی را جهت خرید گاومیش‌های بومی از استان و عقد قراردادهای لازم انجام خواهند داد و امیدواریم که به زودی نزدیک شاهد صادرات گاومیش بومی به کشور همسایه باشیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا