آذربایجاناخبارعمومی

معاون اداره مسلمانان قفقاز:امسال هیچ کس برای تحصیل در «کالج های اسلامی» جمهوری آذربایجان ثبت نام نشده است

معاون « اداره مسلمانان قفقاز » جمهوری آذربایجان برغم تاکید بر اینکه تغییر نام «مدارس دینی» ( حوزه های علمیه شیعی) در جمهوری آذربایجان به «کالج اسلامی» بر ثبت نام داوطلبان تحصیل در این مراکز تاثیر مثبت گذاشته، تصریح کرد امسال هیچ کس برای تحصیل در «کالج های اسلامی» جمهوری آذربایجان ثبت نام نشده است.»

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خانم «قمر جوادلی» به پایگاه اینترنتی «ریپورت» گفت : « تغییر وضعیت مدارس دینی در جمهوری آذربایجان به کالج، بر پذیرش دانش آموز در این مراکز آموزشی تاثیر مثبت گذاشته است.»
معاون اداره مسلمانان قفقاز گفت : « کالج اسلامی قصبه علی آباد در شهرستان زاگاتالا، کالج اسلامی شکی که حافظ قرآن آموزش می دهد و کالج اسلامی دخترانه «شبنم» در باکو ، برنامه سال جاری خود را اجرا کرده اند. اعطای وضعیت کالج به این مدارس، در حل مساله اشتغال فارغ التحصیلان آنها نیز نقش مثبتی خواهد داشت. (در گذشته) به علت اینکه مدرک مدارس دینی به رسمیت شناخته نمی شد، فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان آنها زیاد نبود.»
قمر جوادلی افزود : « برای کالج اسلامی شهرستان «شکی» که حافظ قرآن آموزش می دهد، شاگردان کلاس های ششم و هفتم مدارس پذیرفته می شوند و این دانش آموزان، به موازات تحصیل در کالج اسلامی ، در مدارس معمولی نیز تحصیل خود را ادامه می دهند.»
قمر جوادلی گفت : « امسال در سایر کالج ها به علت امور تدارکاتی و سایر مسایل، دانش آموزی پذیرفته نشد. برای پذیرش دانش آموز در سال آینده ، فعالیت های لازم در حال اجراست. »
در ماه مارس امسال هشت کالج اسلامی در جمهوری آذربایجان بجای مدارس اسلامی ایجاد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا