اخبارارمنستانعمومی

معافیت مالیات بر ارزش افزوده تجهیزات دفاعی ارمنستان

مجلس جمهوری ارمنستان پیش نویس قانون مربوط به معافیت واردات تجهیزات دفاعی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در چارچوب موافقتنامه های بین دولتی را در دومین و آخرین جلسه کمیسیون مربوطه به رای گذاشته و تصویب کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،بنا بر اعلام «واردان آرامیان» وزیر امور مالی ارمنستان که پیشنهاد لایحه معافیت مالیاتی تجهیزات دفاعی را به نمایندگی از دولت تقدیم مجلس این کشور کرده ضمن یادآوری ملاحظات و محدودیت های موافقتنامه بین دولتی میان جمهوری ارمنستان و فدراسیون روسیه افزود: «قانون معافیت مالیاتی (مالیات بر ارزش افزوده) فقط به تجهیزات دفاعی وارداتی از روسیه اختصاص داشته و دیگر خریدهای تسلیحاتی ارتش را شامل نمی شود.
وی همچنین اظهار داشت: «دولت اختصاص مالیات بر ارزش افزوده را در مورد تجهیزات دفاعی قابل توجیه نمی داند. چرا که در این صورت امکان فروش این تسلیحات به بازار داخل و یا صادرات مجدد آن به کشورهای دیگر غیرممکن خواهد بود. در حقیقت دولت با این اقدام مراجعه مستقیم به بودجه را محدود خواهد کرد».
البته با این توضیح که مالیات پرداختی به این بخش علاوه بر مطابقت با قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در هر زمان که مورد صلاحدید دولت باشد از محل بودجه قابل پرداخت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا