آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

مشارکت پاکستان در بخش کشاورزی منطقه قره‌باغ

جمهوری آذربایجان و پاکستان از برنامه‌های مشترک برای توسعه کشاورزی در مناطق آزاد شده قره‌باغ خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «خرم باتین» رئیس اتاق همکاری اقتصادی جمهوری آذربایجان-پاکستان گفت: «پاکستان می‌تواند پروژه‌های کشاورزی را همراه با جمهوری آذربایجان در قره‌باغ اجرا کند و شرکت‌های دو کشور برنامه‌هایی برای افتتاح کارخانه برنج در گنجه دارند.»
وی افزود: «از آنجایی که پاکستان بخش کشاورزی بسیار بزرگ و توسعه‌ یافته‌ ای دارد، می‌تواند پروژه‌هایی را همراه با جمهوری آذربایجان در قره‌باغ اجرا کند. شرکت‌های دو کشور همچنین برنامه‌هایی برای افتتاح کارخانه برنج در گنجه دارند. مذاکرات با طرف آذربایجانی برای افتتاح یک سرمایه‌گذاری مشترک در حال انجام است. شرکت‌های پاکستانی نیز می‌توانند نقش مهمی در ساخت‌وساز در قره‌باغ ایفا کنند. برخی از شرکت‌ها در حال حاضر در حال مذاکره با نهادهای مختلف آذربایجان در این زمینه هستند. این می‌تواند سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی قابل توجهی را برای آذربایجان به ارمغان بیاورد.»

بر اساس گزارش کمیته دولتی گمرک باکو، گردش تجاری بین جمهوری آذربایجان و پاکستان در ژانویه و فوریه امسال بالغ بر 3.4 میلیون دلار بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد بیشتر است.

در حال حاضر بیش از 2 هزار شرکت پاکستانی در جمهوری آذربایجان وجود دارد.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا