اخبارایرانگرجستان

برپايي نمایشگاهي از لباس‌های اقوام ایرانی در گرجستان

نمایشگاه «لباس‌های سنتی اقوام ایرانی و صنایع دستی» به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در موزه ملی گرجستان، برپا شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در ادامه سلسله برنامه‌های روزهای فرهنگی ایران در گرجستان، نمایشگاه «لباس‌های سنتی اقوام ایرانی و صنایع دستی» 8 مهرماه به مدت سه روز به همت رایزنی فرهنگی ايران و با مشارکت موزه ملی گرجستان در محل اين موزه، برپا شد.

در آیین افتتاحیه اين نمایشگاه، خانم للا تیتسولاشویلی، رییس موزه شالوا امیراناشویلی ضمن خیرمقدم، برپايي این نمایشگاه مشترک هنری را تبریک گفت و از زحمات رایزنی فرهنگی ايران در برنامه‌ریزی و برپایی این برنامه تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار امیدواری كرد تا با آشنایی هنرمندان با سبک و شیوه یکدیگر می‌توان برنامه‌های متنوعی را در دو کشور برای علاقه‌مندان پیش‌بینی و اجرا كرد.

مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن ابراز خرسندی از حضور فرهیختگان و هنردوستان در این نمایشگاه گفت: برپايی اين نمایشگاه با موضوعات مختلف فرهنگی می‌تواند موجب هم افزایی در این عرصه و افزایش ظرفیت‌های همکاری در سایر زمینه‌ها بین هنرمندان دو کشور باشد.

وی در ادامه، پیشینه فرهنگی و تمدنی دو کشور را ارزشمند دانست و گفت: هدف از برگزاری این برنامه، آشنایی هنرمندان و فرهیختگان و استفاده متقابل از ظرفیت‌های هنری دو کشور است.

كامران‌فرد، ضمن تبیین فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ايران گفت: طی برنامه‌های متعدد سعی كرده‌ایم با استفاده از توانمندی‌های موجود ارتباط بین هنرمندان دو کشور را برقرار و توسعه دهیم تا در آینده این افراد بتوانند به صورت خودجوش موجب رشد و توسعه زمینه‌های همکاری‌های همه جانبه باشند.

جاودانی، مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به پیشینه فرهنگی و اجتماعی گرجی‌زبانان در این استان گفت: برقراری روابط فرهنگی بین دو کشور از اولویت‌های سیاست فرهنگی در ایران است.

وي افزود: این استان آمادگی دارد با استقبال و میزبانی هنرمندان گرجی با استفاده از مشترکات فرهنگی در توسعه همکاری‌های همه جانبه شرایط خوبی را فراهم كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا