آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

مستشار صهیونیست ها در باکو خواهان در دستور کار قرار گرفتن مسئله آذربایجان جنوبی شد

مستشار صهیونیست و رییس نمایندگی «مرکز چندفرهنگ گرایی باکو در سرزمین های اشغالی»: مساله "آذربایجان جنوبی" باید در دستور کار قرار داده شود!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آریه گوت، مستشار رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان که با حکم الهام علی اف به عنوان رییس نمایندگی «مرکز بین المللی چندفرهنگ گرایی باکو» در فلسطین اشغالی فعالیت می کند، توصیه کرد که به اصطلاح «مساله آذربایجان جنوبی» باید در دستور کار قرار داده شود!
به گزارش کانال یوتیوبی «واقعیت این است»، آریه گوت در گفتگو با قلی محرملی، کارشناس برجسته تلویزیونی جمهوری آذربایجان و مجری یکی از برنامه های شبکه معاند ایران، گون آذ.تی.وی گفت: « این را اسراییل هم می گوید و من هم به عنوان یک اسراییلی می گویم که رژیم آخوندی ایران بلایی بزرگ برای ایران است امروز. من فکر می کنم که مطرح کردن “مساله آذربایجانی های جنوبی و مساله آذربایجان جنوبی” لازم بوده و وقتش رسیده است. در اسراییل، ایران را خیلی عمیق مطالعه می کنند. مثلا در اسراییل، درباره ایران و کشورهای خلیج ( خلیج فارس ) مرکز تحقیقات راهبردی وجود دارد. من رییس آن مرکز را به جمهوری آذربایجان هم آورده بودم. باید “مساله آذربایجان جنوبی” همواره مطرح شود. من فکر می کنم که وقت مطرح کردن این مساله رسیده و باید درباره اش فکر کرد!»
آریه گوت همچنین در گفتگو با “ایتون تی وی” گفته است: « حاکمیت جمهوری آذربایجان طرفدار ناتوی سنّی است. اما، حاکمیت جمهوری آذربایجان طرفداری اش از ناتوی سنّی را بطور رسمی بیان نخواهد کرد. با این حال، سیاست خارجی آذربایجان در حقیقت به ما نشان می دهد که در کدام طرف قرار دارد. »
این مستشار باکو همچنین گفته است: « امروز روسیه بطور واقعی به طرف ایران روی می گرداند و ایران در جهان شرق مسلمان به متحد خیلی مهم روسیه تبدیل می شود. این برای اسراییل خطر بزرگی است. این به معنای آن است که ما از نظر ژئوپلتیک هم بازنده می شویم. آشکارا بگویم ما بازنده می شویم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا