آذربایجاناخبارعمومی

مساجد جمهوری آذربایجان در ماه محرم هم گشوده نخواهند شد!!!

نماینده اداره دولتی مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان اعلام کرد گشایش مساجد این کشور در ماه محرم امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سایت تلگراف، حاج شاهین حسنلی، نماینده اداره دولتی مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان و امام جماعت مسجد مشهدی داداش گفت: « خواسته دینداران برای عبادت در مساجد قابل درک است و من هم همین را می خواهم، اما برگزاری برنامه های جمعی امکان ندارد. زیرا، بیشتر خطر انتشار ویروس در برنامه های جمعی و بخصوص در مکان های دربسته روی می دهد. »

شاهین حسنلی با قرائت رای اداره مسلمانان قفقاز گفت: « به علت اینکه در ماه محرم انسان ها بیشتر به مساجد می روند، مسئولیت رعایت یا عدم رعایت مقررات توسط همگان را هیچ  جمعیتی نمی تواند به عهده بگیرد. با توجه به این شرایط ، درباره غیرممکن بودن گشایش مساجد تصمیم گیری شده است.»

شاهین حسنلی افزود: « شرایط و خطر انتشار ویروس ما را نیز مجبور می کند که در این مساله با بردباری رفتار کنیم. سلامت انسان در دین مساله خیلی مهمی است.»

لازم به ذکر است با توجه به شرایط انتشار ویروس کرونا، امسال مقرر گردیده کشورهای مسلمان جهان از جمله ایران، پاکستان، عراق و … مراسم عزدارای سرور سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را  با  رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا