آذربایجاناخبار

مردم کشور آذربایجان ارز کلانی برای خرید خودرو از خارج هزینه می کنند

کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه گزارش داد : شهروندان جمهوری آذربایجان همه ساله بودجه کلانی برای خرید خودروهای وارداتی از خارج هزینه می کنند .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بر اساس گزارش این کمیته، در ۹ ماه سال ۲۰۱۸ میلادی برای واردات وسایل نقلیه و قطعات آن ۴۶۶٫۸ میلیون دلار هزینه شده است که ۱۵۸٫۶ میلیون دلار و یا ۵۱٫۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال پیش است و پیش بینی می شود این رقم تا آخر امسال به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برسد .
بنا به این گزارش در ۹ ماه امسال واردات وسایل نقلیه و قطعات آن در مجموع ۵ درصد کل واردات این کشور را تشکیل می دهد.
۱۹ هزار و ۳۳۶ دستگاه وسایل نقلیه در ۹ ماه امسال به جمهوری آذربایجان وارد شده است که ۱۱ هزار و ۲۳۴ دستگاه و یا ۲٫۴ برابر بیشتر از زمان مشابه یک سال پیش است.
به گزارش کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان، بیشترین واردات خودور مربوط به خودروهای سواری است و در مدت یاد شده ، ۱۷ هزار و ۳۴۵ دستگاه خودرو سواری وارد آذربایجان شده که در مقایسه با زمان مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی ۲٫۴ برابر بیشتر است .
بر اساس آمار ، در ۹ ماه سال جاری میلادی ،همچنین یک هزار ۷۲۲ دستگاه خودروهای باری به جمهوری آذربایجان وارد شده است که ۹۲۷ دستگاه و ۱٫۹ برابر بیشتر در مقایسه با یک سال قبل است .
همچنین در مدت یاد شده ، ۱۷۹ دستگاه اتوبوس جدید به جمهوری آذربایجان وارد شده است که ۳۲ دستگاه بیشتر از یک سال پیش است .
میزان وارادت وسایل نقلیه و قطعات آن به جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۲۲٫۱ میلیون دلار و تعداد خودروهای سواری وارد شده در سال گذشته ۱۱ هزار و ۶۱۰ دستگاه بود .
جمهوری آذربایجان همچنین سال گذشته ۳٫۳ میلیون دلار وسایل نقلیه و قطعات صادر کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا