آذربایجاناخبار

لزوم روشنگری در مورد وضعیت حاج موسم صمداف؛ وکیل مدافع حاج صمداف خواهان توجه سازمان‌های بین المللی به شرایط دشوار موکلش در زندان شد

جدا نگه داشتن حاج موسم صمداف از سایر زندانیان در زندان باکو کماکان به دلایل واهی ادامه دارد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سلامین سسی، یالچین ایمانف در گفت‌وگو با رسانه‌های جمهوری آذربایجان اظهار داشت: موسم صمداف، رهبر حزب اسلام با نقض سیستماتیک قوانین علیه وی در زندان مواجه است و از نوامبر ۲۰۱۶ تاکنون چهار بار به سلول انفرادی منتقل شده است.
وکیل مدافع رهبر حزب اسلام گفت: به دلایل واهی، چندبار اقدامات تنبیهی علیه دکتر صمداف اعمال شده و در یک مورد نیز به مدت دوماه متوالی در سلول انفرادی نگه داشته شده است.
یالچین ایمانف افزود: برای اقدمات تنبیهی علیه صمداف، دلایلی واهی همچون خودداری از برداشتن کلاه، خودداری از معرفی خود به عنوان زندانی، خودداری از نظافت شخصی ثبت شده است و علت انتقال وی به سلول انفرادی نیز جلوگیری از صدمه رساندن سایر زندانیان به وی اعلام شده است. صمداف، هم اکنون نیز بطور جدا از سایر زندانیان نگهداری می شود. او بخاطر بروز برخی بیماری ها در بدنش، رنج می برد و با این حال از هوای آزاد محروم است. معلوم است که مقامات زندان سعی دارند وضعیت جسمانی او را بدتر کنند و بهانه‌ای برای نگهداری او در زندان بسته داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا