آذربایجاناخبارایران

استاد حوزه: مردم جمهوری آذربایجان با همه سختگیری ها علم امام حسین (ع) را نگه داشته اند

استاد حوزه گفت: مردم آذربایجان  از زمان فروپاشی شوروی تا کنون با همه سختگیری ها و زندان هایی که درک می کنند، علم امام حسین (ع) را نگه داشته اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از موج رسا، حجت الاسلام قاسم محبی در مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و بزرگداشت محبوسین شریعت در آذربایجان اظهار داشت: شش فرقه پس از امام صادق (ع) تاسیس شد و اسماعیلیه یکی از فرقه هایی بود که تا کنون باقی مانده است

وی ادامه داد:در دوران امام کاظم (ع) شیعیان به شش گروه تقسیم شده بودند و برخی از خودی ها نیز گمراه شده و موجبات اذیت این امام همام را فراهم کردند.

این استاد حوزه بیان داشت: نه تنها در زمان شروع امامت این امام همام،حتی در زمان شهادت ایشان نیز با فرقه دیگری با عنوان واقفیه مواجه شد و این امر مشکلات بسیاری را بر سر راه این امام قرار می داد.

این استاد حوزه با اشاره توصیه امام کاظم (ع) به یکی از یاران با وفا به اینکه حکومت هارون را بپذیر که اگر کار شیعیان به دربار افتاد کار آنها را راه افتاده و با احترام رفتار شود،بیان داشت:در جوامع امروز و نظام حکومت اسلامی باید وضعیت قبل و بعد مسئولان تغییر نکرده و مشکلات مردم حل شود.

حجت الاسلام محبی خاطرنشان کرد: زیادبن ابی سلمه یکی از یاران امام کاظم (ع) است که در دربار هارون راه یافت تا کار مردم را حل کند.

وی با بیان اینکه امام کاظم با بنی عباس مناظرات بسیاری داشت و عده ای از یاران این امام قیام های کوچکی را انجام داده اند،افزود: شهدای فخر در راه حق تلاش کرده و کاری کردند که وهابیت مزار آنها را با خاک یکسان کرد.

 حجت الاسلام محبی ادامه داد: سه گروه می توانند از دین و مذهب اسلام حمایت کرده و دین را اقامه کنند،اولین گروه کسانی که سازشکار نباشد،گروه دوم ظلم را نمی پذیرند و گروه سوم طمع به دنیا نداشته باشند.

 وی با بیان اینکه ساختن برج ها در حکومت اسلام سیره پیامبر گرامی اسلام نیست،افزود:مال زیاد انسان را از مسیر مبارزه در راه حق دور می کند، کسانی که از اول انقلاب سابقه رشادت داشتند اما با گرفتاری در مال دنیا دچار غرب زدگی شدند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه امروز مردم آذربایجان پرچم امام حسین (ع) را نگه داشتند،افزود: مردم این خطه از زمان فروپاشی شوروی تا کنون با همه سختگیری ها و زندان هایی که درک می کنند، اما علم را نگه داشته اند.

این استاد حوزه با بیان اینکه امروز مردم آذربایجان راه و روش امام حسین (ع) ا در پیش گرفته و در راه خداوند متعال گام برمی دارند، تصریح کرد:کسی باور نداشت که مسئولان برخی کشورهای همسایه با چنین وضعیت بدی مواجه شوند.

وی با بیان اینکه خداوند به کسی که به او کمک کند، کمک می کند، تصریح کرد: مطالعه تاریخ نشان می دهد که ایستادگی ها و مقاومت ها همواره جواب می دهد که مبارزه با طاغوت در هر جای دنیا این امر را به خوبی نشان داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا