آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومیفیلم

مراسم روز معلم در جمهوری آذربایجان / فیلم

به مناسبت روز معلم آیین بزرگداشت و تجلیل از مقام معلم در باکو برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما از باکو؛ مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم در دفتر نماینده، ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با حضور سفیر کشورمان برگزار شد.

در این مراسم سید عباس موسوی سفیر کشورمان در باکو؛ با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) به اهمیت تکریم جایگاه معلم در آموزه‌های دینی اشاره کرد و گفت: معلمان عزیز قوه محرکه در سازندگی کشور محسوب میشوند و در این ایام کرونایی هم بخوبی و با ایثار و از خود گذشتگی این مهم را انجام میدهند و قدردان این تلاش‌ها برای آینده سازان کشور هستیم.

وی افزود: اطلاق افسران سپاه پیشرفت کشور اصطلاح ارزنده‌ای است که رهبر معظم انقلاب به معلمان عزیز عنوان کردند.
حجت اسلام والمسلمین اجاق نژاد نماینده، ولی فقیه در جمهوری آذربایجان هم با اشاره به لزوم تدبر در این شب‌های عزیز، عدالت امیر مومنان را شاخص زندگی بشریت عنوان کرد.

وی همچنین شهید مطهری را الگوی کامل امر تعلیم و تربیت توصیف کرد و گفت: استاد مطهری، معلمی بزرگ است که در طول زندگی با برکت خود با بهره گیری از دیدگاه اسلامی و نگاه عمیق به جامعه و آنچه که جامعه اسلامی بدان نیازمند است، آثار ارزشمند بسیاری از خود برجای گذشت.

نماینده، ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با قدردانی از معلمان افزود: علم به همراه تقوی آثار پر برکتی دارد و تلاش کنیم فرزندان ایران اسلامی در ساختن کشور و تهذیب نفس موفق باشند.در این مراسم از معلمان مجتمع آموزشی حضرت ولیعصر (عج) باکو تجلیل شد.

قشمی مدیر مجتمع آموزشی حضرت ولیعصر (عج) باکو هم گفت: این مجتمع ۱۴۰ دانش آموز در همه‌ی مقاطع تحصیلی دارد که در این کرونایی با تلاش معلمان و بدون وقفه، کلاس‌های درس و آموزش به صورت حضوری و برخط برگزار شد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا