آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومیقره باغ

مراسم رقص و آواز در شوشا همزمان با ایام عزای امام حسین (ع)/ تصاویر

همزمان با ایام عزاداری سرور شهیدان، مراسم رقص و آوازی تحت عنوان «سومین اردوی تابستانی جوانان دیاسپورا» در شهر شوشای جمهوری آذربایجان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از مدرن.آذ، با وجود اینکه دو سال پیش در چنین روزهایی، شماری از دینداران شیعه جمهوری آذربایجان برای آزادسازی شوشا جان خود را نثار کردند و از مناره مساجد شوشا اذان با شهادت به امامت امیرالمومنین علی (ع) سر دادند تا این شهر بار دیگر به نماد تشیع در قفقاز تبدیل شود، دولت جمهوری آذربایجان شوشا را به نماد ابتذال و بی دینی در قفقاز تبدیل کرده است و در همین راستا، در روز چهارم محرم الحرام، مراسم بزم رقص و آواز تحت عنوان «سومین اردوی تابستانی جوانان دیاسپورا» در شوشا آغاز شد.
این اردوی ابتذال اخلاقی و انحراف سیاسی تا روزهای تاسوعا و عاشورا تداوم خواهد داشت.
فواد مراد اف، رییس کمیته امور دیاسپورا جمهوری آذربایجان در گشایش این اردوی تابستانی، بر اهمیت تاریخی برگزاری این اردو در شوشا که وی این شهر را نمونه هنر قره باغ و پایتخت فرهنگی جمهوری آذربایجان خواند، تاکید کرد.
فواد مراد اف تاکید کرد: پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ دوم قره باغ در سایه سیاست دوراندیشی الهام علی اف، فرمانده “مظفر” کل قوای مسلح جمهوری آذربایجان و رشادت های نیروهای مسلح این کشور امکان پذیر شد!
این مقام دولتی باکو در خصوص اهداف برگزاری اردوهای تابستانی جوانان دیاسپورای آذربایجانی نیز گفت: « ما در تلاش هستیم تا جوانانی را که در خارج از کشور به دستاوردهایی در علم، فناوری و سایر زمینه ها دست یافته اند، به آذربایجان دعوت کنیم تا با نمایندگان نهادهای دولتی دیدار کنند. جوانان باید بیایند و در جنبش دیاسپورا فعال باشند.»
مراسم افتتاحیه این اردوی تابستانی با بخش هنری و اجراهای آوازه خوانان و رقاصان ادامه یافت.
گفتنی است امسال پیش از شروع محرم، جلسه مشورتی دولتی جمهوری آذربایجان در خصوص محرم به جای اداره مسلمانان قفقاز، در کمیته دولتی امور دینی برگزار و راهبردهای دولت سکولار جمهوری آذربایجان در خصوص ایام محرم بررسی و ابلاغ شد.

همه ساله در نتیجه این سیاست گزاری های دولت جمهوری آذربایجان برای ماه های محرم و صفر، شبکه های تلویزیونی و مراکز هنری و فرهنگی جمهوری آذربایجان پخش و اجرای برنامه های ابتذالی و رقص و آواز بیشتری را نسبت به سایر ایام سال در دستور کار خود قرار می دهند و امسال این ابتذال بطور آشکار تشدید شده است.

در مقابل تلاش امنیتی و به اصطلاح فرهنگی دولت باکو برای مقابله با عزدارای محرم، مردم جمهوری آذربایجان تاکید کرده اند که امسال محرمی متفاوت را رقم خواهند زد.

در پی اقدام پلیس جمهوری آذربایجان برای امحاء دیوار نوشته های عاشورایی در شهرها و روستاهای جمهوری آذربایجان، مردم این کشور امسال پویش دیوارنویسی حسینی به راه انداخته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا