آذربایجاناخبار

بنیاد حیدرعلی اف جمهوری آذربایجان گور دخمه های مقدس واتیکان را مرمت کرد

­گوردخمه های مرمت و نوسازی شده به هزینه “بنیاد حیدرعلی اف” جمهوری آذربایجان در واتیکان، با حضور مهربان علی اوا، معاون اول رییس جمهوری این کشور گشایش یافتند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه اینترنتی ” ریپورت” ، کاردینال جان فرانکو راوازی، از مقامات واتیکان از بنیاد حیدرعلی اف بخاطر مرمت گوردخمه های ” سباستیَن مقدس” قدردانی و تاکید کرد کار مرمت بطور کامل انجام شده است.
“بنیاد حیدرعلی اف ” جمهوری آذربایجان از سال ۲۰۱۶ مرمت و نوسازی گوردخمه های ” سباستیَن مقدس” را آغاز کرده بود.
خبرگزاری رسمی آذرتاج درباره گوردخمه های بازسازی شده در واتیکان نوشت : « در این گوردخمه ها نزدیک به ۸ هزار سرداب وجود دارد. این گوردخمه ها تاریخی غنی و برای جهان مسیحیت اهمیت فراوانی دارند. گوردخمه ها، دالان هایی طبیعی یا حفر شده هستند. این گوردخمه ها در سال ۱۵۷۸ کشف شده اند و قدمت برخی اشیای موجود در آنها به قرن سوم باز می گردد. پیش تر نیز به ابتکار “بنیاد حیدرعلی اف ” ، گوردخمه های ” مارچلینیوی مقدس ” و ” پیترو مقدس” مرمت شده اند. »
آذرتاج افزوده است : « مرمت این گوردخمه ها که برای فرهنگ جهانی و بخصوص مسیحیان ارزش معنوی فراوانی دارد، ارمغان دیگری است که کشور مسلمان (جمهوری) آذربایجان به گفتگوی ادیان و فرهنگ ها داده است. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا