آذربایجاناخباراردبیلناردارانویژه

مراسم اربعین شهدای نارداران و شهید شیخ نمر در مسجد سرچشمه اردبیل برگزار گردید/تصاویر

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، این مراسم در مسجد سرچشمه اردبیل پس از  اقامه نماز مغرب و عشا با حضور استاندار محترم اردبیل ، فرماندار ،  روحانیون و سایر مسئولین استانی برگزار گردید. در ابتدای جلسه پس از قرائت کلام الله مجید ،  حجت الاسلام نوری  سخنران این مراسم ضمن تسلیت اربعین  شهادت مظلومانه شیعیان نارداران و شهادت آیت الله نمر به محضر آقا امام زمان(عج) اضافه کردند که :

اتفاق های صورت گرفته در منطقه نشان از برنامه ریزی توطئه هایی کثیف و نخ نما بر علیه شیعیان است.

 وی با بیان اینکه همه جنایت ها و نسل کشی های صورت گرفته بر علیه شیعیان به بهانه های واهی و پوچ انجام گرفته است، افزود: تعجب همگان از حکومت جمهوری آذربایجان است که با وجود اشتراک های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بسیار بین دو ملت دست در دست اجانب گذاشته و ملت خود را به شهادت می رساند.

ایشان در ادامه افزودند: شیعه دارای دو خصوصیت بارز است  اولی مظلومیت شیعه  دومی محرومیت شیعه

اگر خداوند بخواهد به کسی عزت بدهد هیچ کس قادر نیست که او را از عزت به ذلت بکشد ولی اگر خداوند بخواهد کسی را خوار و ذلیل کند تمام جهان با هم نخواهند توانست آن را به عزب برساند اهل بیت علیهم السلام در طول تاریخ بدلیل اینکه از حق و حقیت دفاع کردند مورد ظلم و ستم واقع شده اند .از زمان امام علی علیه السلام تا زمان حال.

امام علی علیه السلام می فرمایند :

خداوند هنگامی که می خواهد بنده ای را به عزت برساند دست اورا می گیرد و او را به عزت می رساند

در طول تاریخ ظلم های فراوانی در حق شیعیان  شده و تاکنون نیز ادامه دارد  و دلیل ان نیز چیزی جز دفاع شیعه از حق و مظلوم نیست  حاکمان ال سعود به عنوان دست پرورده امریکا و صهیونیسم در منطقه  می باشند.

در حال حاضر در تمام نقاط جهان از جمله:عراق ویمن و سوریه و افغانستان و نیجریه و … به دلیل این مناطق شیعه نشین و مسلمان هستند دائما درحال  کشتار شیعیان می باشند  و دلیل آن چیزی جز دفاع از حق و مظلوم نیست

کشور های هم چون عربستان با کشتار مسلمانان در منطقه قطیف و به شهادت رساندن روحانی شیعه شیخ نمر این امر را اثبات کردند که شیعه دائما در حال مظلوم واقع شدن هستند.

من نمی دانم که کشور همسایه، هم زبان و هم مذهب ما یعنی جمهوری آذربایجان  به چه دلیل و به چه علتی به کشتار شیعیان دست زده است و اذربایجان با وجود اینکه کشوری مسلمان و شیعه نشین بوده  و دومین کشور شیعه جهان می باشد  چرا دائما شیعیان این کشور را قتل عام می کنند و با سرکوب کردن  شیعیان قصد چه کاری را دارد؟

حاکمیت کشور آذربایجان با دستگیر کردن زائران حسینی در اربعین و با قرار دادن  اسلحه در خانه انها می خواهد چه هدفی را دنبال کند؟

در آذربایجان فعالیت گروه تکفیری به حدی رسیده است که حتی مسئولان این کشور را نیز به سمت این گروهها سوق پیدا کرده اند.

اخراج  بیش از  400 نیروی امنیتی در این کشور و منحل کردن سازمان امنیت ملی این کشور و تاسیس یک سازمان امنتی دیگر نشان از ضعف  و آواره ماندن حاکمیت این کشور می باشد . این کشور می خواهد با کشتار شیعیان چه چیزی را دنبال کند؟

تمامی این گونه حاکمان بدانند که در کشوری هم چون امریکا که  سرکرده تمامی این فتنه گران است در خیابان های واشنگتن صدای اذان پخش می شود و همه ای اینها نشان از حقانیت شیعه و اسلام دارد و در اخر به حقانیت خود خواهند رسید انشاا…

 در ادامه این مراسم حاج  حسین غفاری  شاعر برجسته آذربایجان  و حاج علیرضا اسفندیاری به یاد شهدای نارداران و نیجریه و شیخ نمر مرثیه سرایی کردند .

IMG_3005 IMG_3022 IMG_3090 IMG_3096 IMG_3101 IMG_3103 IMG_3105 IMG_3110 IMG_3111 IMG_3125 IMG_3129 IMG_3151

IMG_2996

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا