آذربایجاناخباراردبیلایران

مراجعه 234 زوج اتباع جمهوری آذربایجان به مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، از مراجعه 234 زوج از کشور جمهوری آذربایجان به مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رامز نصیری صالح، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل امروز در بازدید فرماندار بیله‌‌‌سوار از مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل، گفت: از آغاز به کار مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل تا شش ماهه اول امسال، 234 زوج از کشور جمهوری آذربایجان به این مرکز مراجعه کرده‌اند و بیشتر آنان صاحب فرزند شده‌اند.
وی گفت: سعی می‌کنیم در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل بهترین خدمات درمانی، در اسرع وقت به اتباع جمهوری آذربایجان ارائه شود.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل ضمن قدردانی از همکاری‌ فرمانداری بیله‌سوار با جهاددانشگاهی، افزود: جهت معرفی فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز به اتباع کشور جمهوری آذربایجان، بروشور و کلیپ به زبان آذری تهیه شده و در سالن انتظار گمرک بیله‌سوار، بنرهای تبلیغاتی نصب شده است.
85 درصد اتباع آذری برای درمان به اردبیل می‌آیند
آرام حلیم فرماندار بیله‌‌‌سوار امروز در بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل، گفت: فعالیت مراکز درمانی استان اردبیل از جمله مرکز درمان ناباروری قفقاز، در افزایش گردشگران سلامت کشورهای همسایه نقش بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه اتباع کشور جمهوری آذربایجان، به خاطر مسافت کم بیله‌سوار با مرکز استان (از طریق گمرک مرزی بیله سوار)، اردبیل را برای درمان انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: 80 تا 85 درصد اتباع کشور جمهوری آذربایجان با هدف درمانی به استان اردبیل سفر می کنند.
حلیم از ساماندهی 60 دستگاه خودرو برای حمل و نقل مسافران آذری خبر داد و گفت: این طرح برای ایجاد نظم و امنیت و رفاه حال مسافران و قانونمند کردن اخذ کرایه انجام می‌شود.
فرماندار بیله‌سوار با اشاره به کاهش تردد مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان، افزود: این کاهش بیشتر به خاطر کاهش ارزش پول ملی کشور آذربایجان و وضع قانونی در آن کشور مبنی بر امکان سفر به ایران برای هر فرد آذری در هر 15 روز، است.
فرماندار بیله‌سوار با تاکید بر اطلاع‌رسانی بیشتر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی به ویژه مرکز درمان ناباروری قفقاز در سطح استان و کشور آذربایجان، تصریح کرد: جهاددانشگاهی بنیه قوی در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی در سطح کشور و جهان دارد لذار باید پتانسیل و توانمندی‌های این نهاد به جامعه عرضه شود.
وی بیله سوار را یکی از قطب‌های اصلی گیاهان دارویی کشور خواند و خواستار سرمایه‌گذاری جهاددانشگاهی در شناسایی و توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا