آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقفقاز جنوبی

مذاکرات پاشینیان با رئیس شورای اروپا درباره وضعیت قفقاز جنوبی

نخست وزیر ارمنستان با رئیس شورای اروپا درباره وضعیت نظامی-سیاسی در قفقاز جنوبی و مشکلات انسانی در منطقه قره باغ گفتگو و تبادل نظر کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دفتر مطبوعاتی دولت ارمنستان شب گذشته اعلام کرد که نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، درباره وضعیت نظامی و سیاسی در منطقه قفقاز جنوبی گفتگو کرد. 

طبق این اطلاعات، این دیدار در بروکسل انجام شد. پاشینیان و میشل علاوه بر بررسی وضعیت نظامی-سیاسی، در خصوص وضعیت انسانی در منطقه نیز تبادل نظر کردند. آنها به ویژه در مورد بحران انسانی در منطقه قره باغ به دلیل مسدود شدن کریدور لاچین توسط جمهوری آذربایجان و همچنین برخی موضوعات دیگر مورد علاقه گفتگو کردند.

در بیانیه دولت ارمنستان آمده است: پاشینیان و میشل همچنین به بررسی انتظارات خود از دیدار سه جانبه‌ای که قرار است امروز، یکشنبه، 14 ماه مه، به همراه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان برگزار شود، پرداختند. دو طرف همچنین اهمیت برگزاری نشست آتی پنج جانبه در کیشینیف در اول ماه ژوئن در حاشیه اجلاس سران جامعه سیاسی اروپا با حضور امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و اولاف شولز صدراعظم آلمان را مورد تاکید قرار دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا