آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

مذاکرات سه جانبه در آمریکا برای عادی‌سازی روابط ایروان-باکو

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دیدارهای جداگانه‌ای با آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان و جیحون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در آرلینگتون ویرجینیا برگزار کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، قرار است به صورت سه جانبه با میرزویان و بایرام اف برای مذاکرات صلح در نزدیکی وزارت امور خارجه آمریکا دیدار کند.

وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این، از ایجاد یک ایست بازرسی از سوی جمهوری آذربایجان در کریدور لاچین ابراز «نگرانی عمیق» و اعلام کرده بود این اقدام تلاش‌ها برای گفتگوهای صلح را تضعیف می‌کند.

دیدارهای روز دوشنبه وزرای خارجه آمریکا، جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از تماس بلینکن با الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در روز یکشنبه انجام شد. در این گفتگو بلینکن درخواست واشنگتن برای بازگشایی مسیر زمینی گذرگاه لاچین را تکرار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان گفت: سفر کاری میرزویان به ایالات متحده برای گفتگو درباره توافق عادی سازی روابط با جمهوری آذربایجان است.

همزمان با تشدید تنش ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر تداوم مسدود ماندن گذرگاه لاچین و ایجاد پست مرزی جدید از سوی باکو، واشنگتن میزبان مذاکرات عادی سازی روابط دو کشور همسایه است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا