آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومی

مدیر ایرنا در باکو: دولت آیت‌الله رئیسی به دنبال توسعه روابط با همسایگان است

مدیرعامل ایرنا در جریان سفر چهار روزه خود به جمهوری آذربایجان و در دیدار با همتای آذربایجانی‌اش از افتتاح وبسایت آذری و راه اندازی دفتر ایرنا در باکو خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «علی نادری» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که برای شرکت در اجلاس «رسانه‌های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی» و بازدید از خبرگزاری آذرتاج به جمهوری آذربایجان سفر کرده در بدو ورود به باکو مورد استقبال «سید عباس موسوی» سفیر ایران در جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

موسوی: رونمایی از بخش آذری خبرگزاری ایرنا دستاورد مهمی است

نادری: دولت ایران دنبال توسعه روابط با همسایگان است/دفتر ایرنا در بانکو راه‌اندازی می‌شود
 علی نادری، مدیرعامل ایرنا – سیدعباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان

موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در این دیدار با اشاره به ازسرگیری همکاری‌های تهران-باکو در زمینه‌های فرهنگی، دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، سفر مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به باکو و شوشا را بسترساز تحولاتی از قبیل رونمایی از بخش آذری‌زبان در این خبرگزاری و فعال شدن مجدد دفاتر «ایرنا» و «آذرتاج» دانست.

وی افزود: بعد از حادثه ناگوار و تلخی که در ۷ بهمن ۱۴۰۱ در تهران و علیه سفارت جمهوری آذربایجان اتفاق افتاد، روابط این دو کشور همسایه تا حدی دچار وقفه شد. با وجود این، طرفین تلاش کردند با درایت و هوشمندی از این مرحله عبور کنند.

موسوی تاکید کرد: رونمایی از بخش آذری خبرگزاری ایرنا مهمترین دستاورد این دیدار محسوب می‌شود. جای این زبان در کنار سایر زبان‌های این سایت خبری خالی بود. بنابراین پیش‌بینی می‌ شود که مخاطبان و بازدیدکنندگان ایرنا افزایش قابل توجهی داشته‌باشد. به این ترتیب، مخاطبان آذری زبان می‌توانند در هر جایی اخبار دست اول، صحیح و رسمی مربوط به روابط دوجانبه و حتی مسائل داخلی ایران را از بخش آذری خبرگزاری ایرنا دنبال کنند. این دستاورد بسیار بزرگی است که طی سفر آقای نادری به باکو به دست آمد.

نادری: دولت آیت‌الله رییسی به دنبال توسعه روابط با همسایگان است

نادری: دولت ایران دنبال توسعه روابط با همسایگان است/دفتر ایرنا در بانکو راه‌اندازی می‌شود
 علی نادری، مدیرعامل ایرنا – وقار علی‌اف، رئیس خبرگزاری آذرتاج

بنا بر این گزارش در ادامه این سفر، علی نادری با همتای آذربایجانی خود، وقار علی اف رئیس خبرگزاری «آذرتاج» دیدار کرد.

نادری در جریان این دیدار با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم دولت سیدابراهیم رییسی توسعه روابط با همسایگان است،‌ تصریح کرد: یکی از مهمترین همسایگان ما،‌جمهوری آذربایجان است و توسعه روابط با آذربایجان از ابتدای دولت جدید به صورت جدی دنبال شده است.

مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه روابط خوب ایران و جمهوری آذربایجان دشمنانی دارد، افزود: به دلایلی که شاید از اراده همه ما خارج بوده، متاسفانه به خاطر حادثه تلخ حمله به سفارت جمهوری آذربایجان،‌ این روابط دچار تنش هایی شده ولی اراده دو طرف بر این است که با حل مسائل،‌ روابط این دو کشور دوست،‌به حالت اول برگردد.

نادری یادآور شد: براساس همین رویکرد،‌ خبرگزاری ایرنا دو برنامه مدنظر دارد. اول افتتاح وبسایت آذری ایرنا طی روزهای آینده در شهر شوشای جمهوری آذربایجان و برنامه دوم، ‌احیای دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در باکوست که با اعزام خبرنگار، ‌بتوانیم به صورت مستقیم و بدون واسطه‌،‌ اخبار آذربایجان را منعکس کنیم.

علی‌اف: تصمیم ایرنا برای راه اندازی بخش آذری محرکی برای تقویت روابط است

نادری: دولت ایران دنبال توسعه روابط با همسایگان است/دفتر ایرنا در بانکو راه‌اندازی می‌شود

در ادامه این دیدار وقار علی اف مدیرعامل آذرتاج با بیان اینکه تصمیم ایرنا برای راه اندازی بخش آذری جای تقدیر دارد،‌ گفت: این اقدام مناسب می‌تواند محرکی برای گسترش مناسبات دوجانبه بین دو خبرگزاری باشد.

وی افزود: بسیار امیدوارم که روابط دوجانبه مجدداً‌ به سطح قبلی بازگردد و خبرگزاری‌ها بتوانند مناسبات فیمابین را توسعه دهند.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی آذربایجان با استقبال از ایده مدیرعامل ایرنا درخصوص احیای دفتر ایرنا در باکو و آذرتاج در ایران،‌ خاطر نشان کرد:‌ صدالبته ان شا الله امید داریم که دفاتر دو خبرگزاری در کشورهای مقابل،‌ فعالیت خود را از سر بگیرند و این منوط به تصمیمات و مذاکرات وزارت‌های خارجه کشورها است.

علی‌اف در بخش دیگری از صحبت‌های خود،‌ با ابراز ناراحتی از واقعه حمله به سفارت آذربایجان در ایران خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه شاهد تنش‌هایی در روابط دو کشور دوست بودیم که اوج آن،‌ حمله مسلحانه به سفارت ما بود که امیدوارم هرچه زودتر،‌ فرد مرتکب حمله به اشد مجازات برسد.

رئیس آذرتاج همچنین با ابراز تاسف از اینکه حمله به سفارت آذربایجان در کشور دوست آذربایجان رخ داده است،‌ ادامه داد: البته این تنش‌ها با تلاش‌های طرفین در حال رفع شدن است و آقای الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز همچون آقای رئیسی به دنبال توسعه مناسبات با همسایگان است و از توسعه روابط با ایران نیز حمایت کرده است.

نادری: دولت ایران دنبال توسعه روابط با همسایگان است/دفتر ایرنا در بانکو راه‌اندازی می‌شود

اجلاس «رسانه های نو در عصر انقلاب چهارم صنعتی» از جمعه -۳۰ تیرماه- به مدت سه روز در شهر شوشا برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا