آذربایجاناخبار

نامه روح الله آخوندزاه به وزیردادگستری جمهوری آذربایجان

من بعنوان یک شهروند مسلمان و دیندار آذربایجان چند نکته تاریخی را برای شما یادآور می شوم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلام آذری،  روح الله آخوندزاده رییس شعبه ی آستارای حزب اسلام آذربایجان که در زندان شماره ی ۱۵ این کشور زندانی می باشد نامه ای به وزیر دادگستری نوشته که متن آن به شرح ذیل می باشد؛

به فیکرت ممداف؛ وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان

از روح الله آخوندزاده پسرحجت در زندان شماره 15

عریضه

جناب وزیر!

من بعنوان یک شهروند مسلمان و دیندار آذربایجان چند نکته تاریخی را برای شما یادآور می شوم.

جناب آقای فیکرت ممداف!

شما بعنوان یک وزیر که هم اهل آذربایجان بوده و هم مسلمان می باشید در برابر مردم ، رئیس جمهور و هم در برابر خداوند متعال پاسخگو هستید. یعنی آیا وظایف خودتان را هم بعنوان یک وزیر و هم بعنوان یک مسلمان بطور کامل انجام می دهید؟ همانطور که می دانید رئیس جمهور همیشه در سخنرانی های خود تاکید دارد که “من فقط بخاطر خدمت به مردم بر این کرسی تکیه زده ام و این مسئولیت را پذیرفته ام ؛ ای وزیران ، مسئولین و مدیران شما هم صرفا بخاطر خدمت به مردم بر این وظیفه گمارده شده اید. “

وزیر محترم!

اما من این مهم را نه در دادگاه های شما ، نه در زندانهای شما ، نه در بازداشتگاه های شما و نه در درمانگاه های شما می بینم.

بی انصافی است که از برخی از تغییرات شما چشم پوشی کنم ولی بطوریکه پاکیزگی ظاهری زندانها ، تطابق آن را استانداردهای اروپایی و پذیرش شکایات و نامه های بطور ضعیف در جال جریان می باشد.

وزیرمحترم!

می توان ادعا کرد که آیین دادرسی کیفری در زندان های شما اجرا نمی شود. فردی که 12 سال حبس برایشان در نظر گرفته شده است و تاکنون سه چهارم آن را سپری کرده می توان گفت که هیچ تهمت و جزای بدهکاری ندارد. اما در دادگاه ارائه نمی شود. بهترین شرایط آن است که دادگاه و دادستان با گذشت نیمی از مدت محکومیت و یا 2 سال آخر و یا یک سال آخر(با پرداخت پول) تخفیف در مجازات دهند.

چنگیزغنی اف نماینده مجلس ملی بهمراه هیئتی در برابر چشمان ما به زندان شماره 15 آمد. به این هیئت 12 نفره می گویند که هرکسی که پول پرداخت نکرده است در شرایط قرار نمی گیرد. تنها بهانه آنها این است:”آیا در زمینه تولید فعالیت می کند؟” جواب نه همه چیز را حل می کند. از این هیئت سئوال می پرسم که این تولید شما در چه مساحتی می باشد که 1000 الی 1200 نفر محکوم بتوانند در آنجا فعالیت کنند؟ در زندان شماره 15 فقط برای کار 50 الی 60 نفر امکان وجود دارد.

محکوم دراثر بیماری سخت به بیمارستان زندان منتقل می شود. پزشکان حاضر در آنجا با درک وخامت حال زندانی یا در برابر آن سکوت می کنند و یا حقیقت را فقط به مافوق خود اطلاع می دهند. بطوریکه مدت زمان آزادی ایشان به طرز معما گونه ای طولانی می شود و یا در اکثر اوقات جان به جان آفرین تسلیم می کند.البته در چنین شرایطی “دادن پول” هیچ اهمیتی ندارد. از هیچ کسی پول درخواست نمی شود تا بلکه هیچ بهانه ای بدست آنها داده شود. زمانی که در ماه می سکته خفیف کردم ، تا اوایل ماه ژوئن ، فقط 8 نفر زندانی از بخش داخلی زندان آزاد شدند. آیا چنین شرایطی حاکی از نبود کادر پزشکی لازم ، نبود کادر زندان و یا فقدان تجهیزات لازم و یا کاهش بودجه می باشد. به هر حال باید در پیشگاه خدا جوابگو باشید که آیا معنای خدمت به مردم این است.

جناب فیکرت ممداف

من 60 سال دارم. از همان ابتدا تلاش کرده ام تا به همگان خدمت کنم و دست مردم را بگیرم. تلاش های من در راه تحقق آزادی و استقلال کشورم بر لوح تاریخ حک شده است. البته لازم بذکر است که اکثر مردم قدرشناس و خداوند متعال مزد من را داده و من را از منتخبین قرار داده است. می دانم که همانند مالک اشتر ، سلمان فارسی ، ابوذر و سایر صحابه نتوانسته ام در خدمت پیامبراکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) باشم ولی افتخار می کنم که توانسته ام از خادمان رهبران اسلامی همچون سیدعلی خامنه ای ، سیستانی ، شیرازی ، شبستری و سایر علما و آیات عظام بوده و همچنین از برادران ، یاوران و هم سنگران حاج محسن صمداف رهبر مبارز و جوانمرد آذربایجان ، حاجی فرامیز ، حاجی آبگول ، حاجی طالع و حاجی واقف (اولین شهیدحجاب) باشم. و مهم تر از همه اینکه تاکنون پدر و مادر خود را خجلت زده و فرزندان خود را تحت سرکوفت سایرین قرار نداده ام.

جناب وزیر!

شما و بنده را با یک مقیاس خواهند سنجیدو در شب اول قبر به حساب فردی و شخصی ما رسیدگی خواهد شد. بیائید کمی به آن روز بیاندیشیم.

مردمی که هم اکنون در آذربایجان زندگی می کنند خواهران و برادران ما هستند. شما و ما نیز نسبت به همدیگر همانند خواهر و برادر هستیم.نه شما و نه ما نمی خواهیم که از اهل دوزخ باشیم.

انشاالله در پیشگاه پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) خجالت زده نباشیم. والسلام

 انتهای پیام/د

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا