آخرین اخبارآذربایجاناخبارروسیهعمومی

محکومیت جنگ در اوکراین از سوی جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان

جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای، جنگ در اوکراین را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در بیانیه جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان تحت عنوان « زندگی در صلح و رفاه حق هر ملتی است» که از طریق فیسبوک منتشر شد، از اینکه انسان ها و از جمله کودکان و سالمندان در اوکراین که محلی برای رویارویی افکار مختلف سیاسی است، در بمباران ها و درگیری های نظامی کشته می شوند، ابراز تاسف شدید و این اعمال به شدت محکوم شده است.
جنبش اتحاد مسلمانان افزوده است: « در فضای وجود دلایل مختلف برای این واقعیات تلخ در اوکراین، این واقعیت مهم است که قلمرو هیچ کشوری نمی تواند به دلایل احتمالی یا دلایل دیگر مورد حمله قرار گیرد. هیچ کشوری نمی تواند غیرنظامیان کشور دیگری را تحت عنوان وجود تهدید بکشد. اینها فقط مربوط به اوکراین نیست و تبلور وحشی گری هر کشوری است که به دلیل تهدیدها و منافع شخصی خود، قلمرو کشورهای دیگر را هدف حمله نظامی قرار می دهد. این تصویر روشنی از وضعیت حقوق بشر در جهان در جنگ های نابرابر است. در وجدان بشریت، درد و رنج مردم اوکراین که تقریباً هر نقطه از خاکش ضربه خورده است، مظهر ظلم و ستم به یک ملت است…

این نه تنها در مورد روسیه که اوکراین را به حمام خون تبدیل کرده است، بلکه در مورد اسراییل صهیونیست که چندین کشور مسلمان و در رأس آنها فلسطین را تهدیدی برای خود دانسته و آماج حمله داده است، عربستان سعودی که حق حاکمیت یمن را تهدید می کند، نیروهای آمریکایی که به سرزمین عراق تجاوز کردند و در نهایت ارمنستان که علیه جمهوری آذربایجان وحشی گری کرد، صدق می کند… ما به عنوان ملتی که هنوز هم بخشی از اراضی اش تحت اشغال باقی مانده است، حقوق مردم اوکراین را به رسمیت می‌شناسیم و از حق آنها برای زندگی بی خطر در صلح و آرامش در این سرزمین‌ها حمایت می‌کنیم. ما سیاست روسیه متجاوز را به شدت محکوم می کنیم و از اقدامات غیر فعال نهادهای حقوق بشری ناظر این وقایع به شدت انتقاد می کنیم. ما بار دیگر تاکید می کنیم که تهدید تمامیت ارضی کشورها غیرقابل قبول است. تمام این خشونت ها باید متوقف شود و صلح و امنیت که مردم اوکراین سزاوار آن هستند باید برقرار شود.»

جنبش اتحاد مسلمانان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا