آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانترکیهعمومیقره باغقره باغ

محمدعلی اکبولوت: مناقشه قره باغ می‌تواند تهدید امنیت ملی و منافع ملی باشد

فعال رسانه ای ترکیه گفت: مناقشه قره باغ می‌تواند تهدید امنیت ملی و منافع ملی باشد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، محمدعلی اکبولوت ظهر امروز در همایش بین المللی قره باغ به منظور تبیین و تشریح وضعیت منطقه قره باغ در جنگ دوم در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گقت: مشکل قره باغ می‌تواند تهدید امنیت ملی و منافع ملی باشد. این موضوع برای ایران، گرجستان و ترکیه اهمیت دارد و تهدید مهمتر این است که مسلمانان باید همراه هم باشند.

محمدعلی اکبولوت با اشاره به اینکه نباید اجازه داد تا سرزمین اعتقادی ما تکه تکه شود، اضافه کرد: منافع ملی و امنیت ملی ممکن است ترمیم شود اما اگر سرزمین اعتقادی تکه پاره شود ممکن است تهدید های جدید آغاز شود.

وی با بیان اینکه مسئله قره باغ ظاهرا در بین آذربایجان و ارمنستان است، ادامه داد: این مسئله بین المللی و حتی اعتقادی است و از درگیری بین دو کشور به موضوع اعتقادی در جهان اسلام تبدیل شده است.

فعال رسانه‌ای ترکیه اظهار داشت: نگاه ما به مسئله امنیت ملی است و از سویی در هر گوشه‌ای مسلمانی دچار مشکل است، این مشکل مربوط به تمامی مسلمانان است.

اکبولوت با اشاره به اهمیت جغرافیای اعتقادی تاکید کرد: اگر به این موضوع توجه نداشته باشیم، یعنی به مشکلات برادران مسلمان در آفریقا یا آسیا توجهی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تشابه موضوع قره باغ و فلسطین گفت: همچنان که برای آزادسازی خاک فلسطین تاکید داریم باید به آزادسازی قره باغ هم تاکید داشته باشیم.

فعال رسانه‌ای ترکیه با اشاره به اینکه مسلمانان یک امت واحد هستند، اضافه کرد: در چنین فضایی لازم است به مشکلات مسلمانان توجه کنیم و از هر فتنه و تفرقه خود را مصون کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا