آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

محفل ادبی شمس عطار اردبیلی به مقام نخست کشوری رسید

در آئین بزرگداشت بیست و نهمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تهران برگزار شد، از محفل ادبی شمس عطار اردبیلی، وابسته به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، به عنوان محفل برتر و برگزیده کشوری تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری ایبنا، میرزارسول‌زاده که مدیریت این محفل را نیز به عهده دارد، گفت: محفل شمس عطار اردبیلی، محفلی ادبی است و متأسفانه یا خوشبختانه آغاز فعالیت آن با دوران کرونا مصادف شد که همین تقارن باعث شد تا با فراهم آوردن زیرساخت‌های فنی لازم، برنامه‌های محفل در فضای مجازی و از طریق اسکای‌روم برگزار شود.

وی ادامه داد: نقطه قوت محفل شمس عطار، برگزاری ده‌ها برنامه بین‌المللی مابین کشورهایی نظیر جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان، روسیه، آلمان، عراق و با موضوعاتی متنوع بود که این محفل را از سایر محافل متمایز می‌ساخت.

مدیر محفل ادبی شمس عطار اردبیلی اضافه کرد: وجه تمایز دیگر، آمار بالای مخاطبان بود که حتی در یکی از برنامه‌ها رکورد ملی مخاطب شکست و به بیش از هزار نفر رسید.

وی تأکید کرد: همه دوستداران شعر و ادبیات عضو این محفل هستند و تا پایان دوران همه‌گیری کرونا می‌توانند به صورت مجازی از برنامه‌های محفل بهره‌مند شوند؛ البته سیاست‌گذاری برای دوران پسا‌کرونا نیز انجام شده و برنامه‌ها به صورت حقیقی – مجازی برگزار خواهند شد.

در میانه هفته کتاب، نام این پژوهشگر حوزه ادبیات فارسی بار دیگر در کنار موفقیت‌های ادبی نشست؛ وی در چهارمین دوره جایزه کتاب سال اردبیل برای «فال و فنجان دروغ می‌گویند» در بخش شعر معاصر، شایسته تقدیر و با کتاب «بیزیم‌ده باغچادا قار وار» در بخش شعر معاصر ترکی برگزیده شناخته شد.

«مهدی میرزا رسول‌زاده» دانش‌آموخته دکتری زبان و ادبیات فارسی است و علاوه بر دو اثر فوق، پدیدآورنده آثاری چون «بانگینه در سرود»، «خیال نام کوچک توست»‌، «حرف نخستین» و «میله‌ها و سایه‌ها» است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا