آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

متفکر آزاد: امیدوارم دولت آذربایجان احساس برادری را به ملت ایران بازگرداند

متفکرآزاد گفت: امیدواریم پیام‌های ارسال شده، مانع از ایجاد تنش در منطقه شود و قبل از ایجاد هرنوع ناراحتی و اتفاق ناگوار، دولت آذربایجان احساس برادری را به ملت ایران بازگرداند چراکه ایران نقش پدارنه خود در قبال جمهوری آذربایجان را صبورانه دنبال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در چند روز اخیر تنش‌های مرزی در منطقه شمال غرب کشور خصوصا از طرف دولت آذربایجان علیه جمهوری اسلامی‌ تشدید یافته است. رهبر انقلاب نیز نسبت به این شیطنت‌ها واکنش نشان داده و جملاتی بیان کردند. در همین راستا روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی‌با تحلیل محتوای بیانات رهبر انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار آناج اظهار داشت: نگاه رهبر انقلاب به اتفاقات اخیر در مرزهای شمال‌غرب کشور نگاه پدرانه و امت اسلامی‌محور است. استفاده از کلماتی همچون برادری، نشان از نگاه راهبردی رهبر انقلاب مبنی بر عمق روابط بین دو ملت است.

وی ادامه داد: موضوع بعدی در فلسفه نگاه رهبر انقلاب به این اتفاقات، حاکم شدن عقلانیت بر تصمیمات میان کشورهاست. انذار رهبر انقلاب به کشورهای همسایه نیز بر همین پایه استوار است تا کشورها تنها برای خودشان تصمیم بگیرند و از دخالت دشمنان اسلام بر حذر باشند چرا که حضور دشمنان زمینه ناامنی در منطقه را ایجاد خواهد کرد.

متفکر آزاد با اشاره به ریشه ‌های تاریخی روابط ایران و آذربایجان تاکید کرد: اشاره رهبر انقلاب بر اصل برادری در ریشه مشترک مردم ایران و آذربایجان دارد. این روابط دیرینه و خوب، نباید به دست دشمنانی همچون رژیم صهیونستی تخریب شود. از طرفی ورود رژیم صهیونیستی در آذربایجان به غیر از ایجاد تفرقه و تخاصم نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید به این نکته توجه داشت که تغییر ژئوپلتیک در مرزها که علیه حاکمیت ایران باشد مسلما مورد قبول جمهوری اسلامی‌ایران نیست و نباید همسایگان ما انتظار قبول چنین تغییراتی را از ایران داشته باشند.

وی افزود: اصل برادری ایجاب می‌کند که ما منافع برادرانمان را به خطر نیاندازیم. وقتی جمهوری آذربایجان اجازه حضور دشمنان را در منطقه بدهد، این موضوع به برادری بین دو کشور خدشه وارد خواهد کرد و ما این توقع را نداریم و برای ملت ایران نیز قابل پذیرش نیست. کشور و ملت ایران در برهه‌های تاریخی مختلف در کنار ملت و دولت آذربایجان بوده و قضایای اخیر حاکی از دهن کجی به ملت ایران و نقض برادری است. همه این تنش‌ها به نفع دشمنان خصوصا رژیم صهیونیستی است. البته باید متذکر شد که ایران نقش پدارنه خود در قبال جمهوری آذربایجان را صبورانه دنبال می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی‌گفت: جمهوری اسلامی‌قدرت دفاع از منافع خودش را دارد و اجازه نخواهد داد دشمنان ایران در منطقه حضور داشته باشند. امیدواریم پیام‌های ارسال شده، مانع از ایجاد تنش در منطقه شود و قبل از ایجاد هرنوع ناراحتی و اتفاق ناگوار، دولت آذربایجان احساس برادری را به ملت ایران بازگرداند.

متفکر آزاد به برگزاری مانور نظامی‌نیروهای مسلح در منطقه مرزی شمال غرب نیز اشاره داشته و گفت: رزمایش نظامی‌ایران در مرزها همواره برای ایجاد اقتدار در منطقه و علیه دولت‌های همسایه نیست. ایران هر زمان مانور نظامی‌در مرزها برگزار کرده، به دشمنان مردم منطقه پیام انذار و برای مردم پیام حمایت مقتدرانه صادر کرده است. از طرفی هرکسی که با دشمنان مردم منطقه همراهی بکند طبیعتا از مانور نظامی‌نیروهای مسلح ایران نگران خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا