آذربایجاناخبارعمومی

مبلغ فرقه نورچی ها در جمهوری آذربایجان: قداست قدس و معراج پیامبر از مسجدالاقصی فاقد مبنای قرآنی است

در ادامه تلاش جریان های وابسته به صهیونیسم برای مقابله با مخالفت مردم جمهوری آذربایجان با رژیم صهیونیستی و توطئه آمریکا علیه قدس شریف، برخی از رسانه های باکو به نقل از الشاد میری، مبلغ مشهور جریان « نورچی» در این کشور مدعی شدند قداست قدس و معراج پیامبر از مسجدالاقصی فاقد مبنای قرآنی است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،این مبلغ فرقه « نورچی» ترکیه در جمهوری آذربایجان در گفتگویی با پایگاه اینترنتی « کولیس» که در دیگر سایت های این کشور نیز منتشر شد، گفت : « نام قدس در قرآن و در منابع دیگر نیامده است. زیرا، در دوره ای که پیامبر (ص) زندگی می کرد، نام آن مکان، قدس نبود، بلکه «ایلیا» بود. »
الشاد میری افزوده است : « در قرآن حتی یک آیه درباره معراج پیامبر (ص) درباره قدس نیامده است. مسلمانان، اِسراء را با معراج اشتباه می کنند. زیرا، در آیه ۹۳ سوره اِسرا آمده است که کافران به پیامبر (ص) گفتند : « تا زمانی که به آسمان نروی ، ما به تو ایمان نمی آوریم.» اگر آنگونه که ادعا می شود، پیامبر به معراج رفته بود، می گفت به معراج رفتم و برگشتم. همچنین، در (کتاب های «صحیح» ) بخاری و مسلم که مسلمانان آنها را پس از قرآن، صحیح ترین کتاب می دانند و البته من این رویکرد را قبول ندارم، ادعاهای دیگری درباره معراج پیامبر وجود دارد. بخاری می گوید پیامبر (ص) از مکه به معراج رفت و مسلم می گوید پیامبر (ص) از قدس به معراج رفت. ما کدام یک را باور کنیم؟ براساس این ، من با قاطعیت می گویم که معراج واقعیت ندارد.»
الشاد میری در پاسخ به این سوال که چرا مسلمانان قدس را مقدس می دانند؟، افزوده است : « مسلمانان به خاطر اینکه سه سال به همراه پیامبر به سوی همان منطقه نماز خوانده اند، قدس را ارزشمند محسوب می کنند. علت های دیگری نیز دارد. مرتبط کردن معراج با همان مکان، ادعای اینکه «مسجدالاقصی» که در آیه ۱ سوره اسراء از آن نام برده شده است، همان مسجدی است که امروز در قدس موجود است و این ادعا که گویا پیامبر (ص) در آنجا برای سایر پیامبران نماز خوانده است، از جمله این دلایل است. حال آنکه، امروز در آنجا مسجدی به نام « مسجدالاقصی» وجود ندارد. »
الشاد میری تاکید کرده است : « خودم امسال در آنجا بوده ام. در آنجا دو مسجد وجود دارد. نام یکی از این مساجد، قبه السخره و دیگر مسجدالقبله است. این مساجد در زمان حیات پیامبر (ص) وجود نداشته اند.»
این مبلغ فرقه «نورچی » در جمهوری آذربایجان افزوده است : « نخستین قبله مسلمانان کعبه است. متاسفانه امروز قدس به عنوان قبله اول معرفی می شود. این، از آیه ۱۴۳ سوره بقره، آیه ۹۶ سوره آل عمران و آیه ۲۶ سوره حج معلوم است. در زمان پیامبر (ص) در آنجا هیچ مسجدی نبوده است. ساخت قبه السخره را که به عنوان مسجدالاقصی شناخته می شود، در دوره خلافت اموی، عبدالملک مروان آغاز کرده و ساخت آن در دوره ولید ابن مروان به پایان رسیده است. این نیز علت دارد. زیرا، در آن دوره، نوه ابوبکر، خلیفه اول، یعنی عبدالله بن زبیر، خود را در مکه خلیفه تعیین کرد و پس از آن ، مسجد «قبه السخره» ساخته شد و سپس حدیثی به نام پیامبر (ص) جعل و انسان ها بجای زیارت کعبه، به زیارت « قبه السخره» سوق داده می شوند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا