اخباراردبیل

امام جمعه اردبیل: ظرفیت‌های مذهبی در توسعه فرهنگی اردبیل به‌کار گرفته شود

امام جمعه اردبیل گفت: اردبیل در حوزه فرهنگی و دینی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار بوده که می‌توان از این ظرفیت و توان بالا برای برگزاری مراسم بزرگ و وسیع در استان استفاده کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در جمع بسیجیان اردبیل اظهار داشت: نماز جمعه دارای فضیلت و برکات بسیاری بوده و در اقتدارافزایی نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تاثیر بسزایی دارد که باید برای برگزاری هرچه پرشورتر و باشکوه‌تر آن تمامی مردم و مسئولان تلاش و جدیت کنند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به ترس دشمنان از خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: به دلیل تاثیر فراوان نماز جمعه در اتحاد و همبستگی  و بصیرت‌افزایی مسلمانان دشمنان اسلام همواره از خطبه‌های نماز جمعه ترس و واهمه شدیدی دارند چرا که یک خطر امنیتی عظیم برای این کشورها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به گستردگی پخش نماز جمعه اردبیل در محافل عمومی کشورهای همسایه تصریح کرد: تاثیر نماز جمعه اردبیل در حدی است که حتی خطبه‌های نماز جمعه این شهر در خاورمیانه نیز موثر بوده و  در محافل عمومی بسیاری از کشورهای همسایه و مسلمان مورد بحث قرار می‌گیرد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: خطبه‌های نماز جمعه اردبیل از طریق چند شبکه بین‌المللی پخش شده و بعد از پخش مباحث و موضوعات مطرح شده در خطبه‌ها در رسانه‌های کشورهای مسلمان همجوار و مردم این مناطق بحث می‌شود.

عاملی با قدردانی از تلاش‌های بسیجیان تیم حفاظت امنیت نمازگزاران در اردبیل گفت:‌ بسیجیان در کنار تامین امنیت نماز جمعه و نمازگزاران شهر اردبیل از نظر سیاسی نیز یک کار فرهنگی عظیم را بر علیه دشمنان اسلام انجام می دهند چرا که نماز جمعه همواره موجب خشم و ترس در دشمنان شده و تامین‌کنندگان امنیت چنین مراسمی جنگ فرهنگی عظیمی بر علیه دشمنان اسلام انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به سابقه دینی و فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: اردبیل در حوزه فرهنگی و دینی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار بوده که می‌توان از این ظرفیت و توان بالا برای برگزاری مراسم بزرگ و وسیع در استان استفاده کرد که باید بهره‌برداری از این ظرفیت در بخش‌های مختلف فرهنگی و دینی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ ر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا