آذربایجاناخبار

زندانی شدن روحانی آذری تنها به خاطر نماز خواندن

یکی از وکلای «شیخ سردار حاج حسنلی» روحانی شیعی اهل جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: موکلم تنها به خاطر نماز خواندن و آگاهی بخشی به مردم در حوزه دین به ۳ سال حبس محکوم شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت maide.az، «الچین صادق‌اف» یکی از وکلای «شیخ سردار حاج حسنلی» روحانی شیعی اهل جمهوری آذربایجان به حکم دادگاه منطقه «ماسالی» این کشور در مورد موکلش واکنش نشان داد.
وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «شیخ سردار، تنها به خاطر نماز خواندن و آگاهی بخشی به مردم در حوزه دین به ۳ سال حبس محکوم شد. در قرن بیست و یکم، تنها در جمهوری آذربایجان است که یک نفر به خاطر اعتقادات دینی‌اش حبس می‌شود. دادگاه با این تفکر حکم را صادر کرده است که اگر شیخ سردار محبوس نباشد، دوباره نماز خواهد خواند. آنان گمان می‌کنند که با این کار اعتقادات دینی یک نفر را از او خواهند گرفت».
جلسه دادگاه شیخ سردار حاج حسنلی، روز دوشنبه، ۱۲ تیرماه در منطقه «ماسالی» آذربایجان برگزار و حکم ۳ سال حبس برای وی صادر شد.
این روحانی شیعه چهارم اسفند‌ماه سال گذشته در پی شکایت فرمانداری ماسالی از وی به خاطر برگزاری نماز جمعه با حضور صدها نمازگزار، بازداشت شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا