مصاحبه

مائیس گلعلی اف از ملاقات با حاج محسن صمداف سخن گفت

حاج محسن صمداف اذعان کردند که مبارزات پراکنده موجب بروز ضعف در راه مبارزه می شود.

در تاریخ 5 اکتبر، حاج الچین مناف اف سرپرست حزب اسلام، حاج انقلاب احدلی و مائیس گلعلی اف دبیراجرایی بلوک وطن با حاج محسن صمداف در زندان شماره 11 دیدار و ملاقات کردند .

در مورد حواشی این دیدار، مائیس گلعلی اف به سئوالات خبرنگار اسلام آذری جواب داده است:

حال عمومی دکترمحسن صمداف و وضعیت روحی ایشان چگونه است ؟

حاج الچین مناف اف رهبر موقت حزب اسلام،‌ حاج انقلاب احدلی معاون اول حزب اسلام و من به عنوان دبیر اجرایی بلوک وطن، دو روز پیش دکترمحسن صمداف را زیارت کردیم. از دیدن اینکه روحیه و حال عمومی او خوب است ما نیز خوشحال شدیم. حاج محسن صمداف مثل همیشه خوش بین بوده و در سلامتی کامل به سر می برد.

نگاه ایشان به اوضاع سیاسی و اجتماعی چگونه است؟

دکتر محسن صمداف در مورد آخرین وضعیت سیاسی- اجتماعی اطلاعات خوبی در دست دارد. برای من نوع نگرش ایشان به نتایج انتخابات، حوادث اخیر در منطقه و چشم انداز توسعه آذربایجان در آینده جالب بود. من مطمئن شدم که ایشان یک سیاستمدار واقعی می باشند. ایشان به واقع اذعان داشتند که پراکندگی موجب بروز ضعف در فعالیتهای سیاسی می شود.

آیا حاج محسن صمداف انتظارات خودشان را در مورد جامعه ی اسلامی و آینده دینداران بیان کردند؟

ناراحتی ایشان هم در مورد فعالیتهای پراکنده گروه های مخالف و هم در مورد پراکندگی و عدم وجود وحدت در بین دینداران بود. شروط اساسی انتظارات دکترمحسن صمداف از دینداران در موضوع مبارزه سیاسی از دو اولویت برخوردار است:

  1. مشخص بودن اهداف
  2. واجب بودن وحدت و یکپارچگی

 

در حالت کلی نظر ایشان در مورد وضعیت داخلی کشور، جریانات موجود در دنیا و فعالیت بلوک وطن در این زمینه چیست؟

در دیدارمان با دکتر محسن صمداف در مورد وقایع اوکراین و تأثیر آن در آذربایجان همچنین، چشم انداز آینده ی توسعه ی سیاسی آذربایجان، مذاکره شد. ما به این نتیجه رسیدیم که تمامی فعالیتهای سیاسی باید در راستای صیانت از استقلال آذربایجان و حاکمیت قانون انجام پذیرد. بایستی برنامه های بلوک وطن در راستای صیانت از استقلال آذربایجان،‌ احیایتمامیت ارضی و حفظ ارزشهای ملی و معنوی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا