آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومیقره باغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: علی اف با طناب پوسیده دشمنان به چاه نیفتد

یعقوب رضازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آذربایجان اگر بخواهد در مرزهای جمهوری اسلامی ایران تغییرات ژئوپلتیکی انجام دهد و اقدام به ایجاد کانال یا تونلی کند که خاک ارمنستان را به طرف نخجوان باز کند، در حقیقت تجاوز به حاکمیت ملت ارمنستان است و تغییر در مرزهای ژئوپلتیکی محسوب می شود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روزهای اخیر باز هم در مقابل هم صف آرایی کرده و تنش جدیدی را تجربه می‌کنند. در این میان، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفته بود، با مقامات دو کشور در ارتباط هستند و وی ابراز نگرانی خود را از ایجاد درگیری از سوی آذربایجان ابراز کرده بود.

در این خصوص یعقوب رضازاده نماینده مردم آذربایجان غربی(سلماس) و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص موضع ایران در قبال ارمنستان و جمهورری آذربایجان گفت:

جنگ اولی که بین آذربایجان و ارمنستان در سال گذشته اتفاق افتاد؛ جنگ آزادی قره باغ بود که متعلق به خاک آذربایجان می‌شود، و در مقابل سیاست جمهوری اسلامی به خصوص مقام معظم رهبری این بود که قره باغ متعلق به مسلمانان است و باید به آذربایجان بازگردد؛ و طی آن جنگ این کار انجام شد. اما اکنون اگر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان سیاست دیگری مبنی بر ایجاد دالان زنگزور در ارمنستان می‌کند، به هیچ وجه نه قابل اجرا است و نه ایران و نه ارمنستان اجازه نمی‌دهند.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر هیئت‌های نظامی و سیاسی با جمهوری آذربایجان در حال ارتباط و مذاکره هستند، اما من به عنوان یکی از نمایندگان مردم شمال غرب کشور و همچنین به عنوان خادم کل مردم ایران توصیه می‌کنم که الهام علی اف با طناب پوسیده دشمنان یا به ظاهر دوستان خود به چاه نیفتد. در غیر این صورت از این گرداب نمی‌تواند خارج شود. آذربایجان اگر بخواهد در مرزهای جمهوری اسلامی ایران تغییرات ژئوپلتیکی انجام دهد و اقدام به ایجاد کانال یا تونلی کند که خاک ارمنستان را به طرف نخجوان باز کند، در حقیقت تجاوز به حاکمیت ملت ارمنستان است و تغییر در مرزهای ژئوپلتیکی محسوب می شود.

رضازاده در پایان در خصوص موضع ترکیه در این تنش گفت: ترکیه دوست صمیمی جمهوری آذربایجان است و شاید بخواهد از این قضیه حمایت کند یا در راستای اجرایی شدن آن اقدام کند. اما قطعا سیاست مداران جدید ترکیه از این که بخواهند این قضیه را طریق نظامی حل کنند، مخالف هستند. این موضوع و موضوعات دیگر مربوط به مناقشات آذربایجان یا مناقشه در داخل کشور آذربایجان باید از راه گفت و گوهای سیاسی حل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا