آذربایجاناخباراردبیلعمومی

فلاحی: ۴۰ درصد از اتباع جمهوری آذربایجان با هدف بهداشت و درمان وارد اردبیل می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اتباع آذری و تردد بالای آنها از مرز بیله‌سوار ظرفیت و قابلیت بسیار خوبی در استان اردبیل است که ساماندهی این موضوع اولویت اصلی ما در حوزه گردشگری سلامت به شمار می‌رود.

 به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نادر فلاحی صبح امروز در جلسه بررسی توسعه گردشگری سلامت در اردبیل اظهار داشت: اتباع آذری و تردد بالای آنها از مرز بیله سوار ظرفیت و قابلیت بسیار خوبی در استان اردبیل است که ساماندهی این موضوع اولویت اصلی ما در حوزه گردشگری سلامت به شمار می‌رود.

وی گفت: هر ساله تعداد زیادی گردشگر سلامت از کشورهای عربی از جمله عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس وارد ایران می‌شوند که برنامه‌ریزی برای جذب آنها به استان اردبیل نیز می‌تواند با ورود بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: هر ساله بیش از یک و نیم میلیون تردد اتباع آذری در مرز بیله سوار صورت می‌گیرد که نزدیک به ۴۰ درصد آن‌ها با هدف بهداشت و درمان وارد خاک ایران می‌شوند.

فلاحی با تاکید بر ضرورت استفاده از توان بخش خصوصی در این زمینه تصریح کرد: بحث ترانسفر و مدیریت از مبدا گردشگران حوزه سلامت و راهنمایی آنها به مقاصد درمان‌های تخصصی در سطح استان از جمله حوزه‌هایی است که بخش خصوصی می‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: قابلیت‌های بهداشت و درمان در سطح استان اردبیل خوب و قابل توجه است اما برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری سلامت این سطح از خدمات درمانی باید در استان اردبیل افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: در بحث استفاده از قابلیت‌های گردشگری سلامت کاملا مصمم هستیم و این موضوع با همکاری سایر دستگاه‌ها و  در آینده نزدیک در سطح استان ساماندهی خواهد شد.

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا