اخباراردبیل

فرهنگستان زبان ترکی باید راه اندازی شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما موافق تشکیل فرهنگستان زبان ترکی و دایر کردن کرسی‌های آموزش این زبان در دانشگاه‌ها هستیم تا زبان ترکی بیشتر مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، منصور حقیقت‌پور در نشست با جمعی از تحصیلکردگان دانشگاهی در اردبیل اظهار کرد: با ایجاد فرهنگستان ادبیات ترکی با محوریت استان اردبیل در کنار موافقت، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا این امر اتفاق بیفتد.

وی خواستار ایجاد رشته زبان و ادبیات ترکی در دانشگاه‌های استان شد و گفت: باید زمینه لازم و بستر مناسب برای این کار از لحاظ اساتید فراهم آید چرا که امروز آموزش این زبان یکی از ضرورت‌های تقویت ارتباطات و تعاملات است.

حقیقت‌پور ادامه داد: ما موافق تشکیل فرهنگستان زبان ترکی و دایر کردن کرسی‌های آموزش این زبان در دانشگاه‌ها هستیم تا زبان ترکی بیشتر مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

استاندار بایستی یک اتوبوس مدیر به تهران بفرستد و خالی آن را برگرداند

وی در مورد برخی انتقادها از انتصاب‌ های سیاسی در استان و بی‌ توجهی نسبت به نگاه حرفه‌ای و شایسته‌سالاری در این حوزه گفت: ما باید به سمت انتخاب مدیران دلسوز، خوش فکر و خوش مشرب برویم تا زمینه ایجاد تحول اساسی فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هرگونه انتصاب مدیران را با نگاه سیاسی، حزبی و گروهی و یا انتصابات فامیلی غیرمنطقی توصیف کرد و یادآور شد: هر چند استاندار اردبیل قرار بود با نمایندگان مشورت‌هایی را انجام دهد اما برخی از انتصابات نظیر تعاون روستایی، محیط زیست، حج و زیارت و اوقاف بدون اطلاع ما انجام شده و نمایندگان کوچکترین دخالتی را در این حوزه نداشته‌اند.

حقیقت‌ پور با بیان اینکه در این استان برخی از مدیران ضعیف و ناتوان بوده و حتی قدرت ریسک‌پذیری ندارند، تصریح کرد: بنده به استاندار پیشنهاد کردم تعداد زیادی از این مدیران را با اتوبوس راهی تهران کرده و خالی اتوبوس را برگرداند چرا که بسیاری از این مدیران در قواره و اندازه این استان نیستند.

وی افزود: بنده در زمان استانداری سعی می‌کردم افرادی را برای مدیریت‌های استان انتخاب کنم که فکر من را بخواند وگرنه انتخاب افراد کوتوله و فاقد برجستگی‌های شایسته‌سالاری نمی‌تواند پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس گفت: به هیچ‌ وجه نباید انتصابات فامیلی و بر‌اساس یک رابطه دوستانه باشد بلکه انتظار می‌رود تمام انتصابات بر محوریت شایسته‌سالاری، لیاقت و پاکدامنی باشد تا گرفتار برخی از انحرافات نیز نشویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا