آذربایجاناخبارایران

فرشبافیان : انتظار داریم اساتید خوش فکرجمهوری آذربایجان تند روها و افراطیون را کنترل و منزوی کنند

نشست ضد ایرانی کنگره به اصطلاح آذربایجانیهای جهان طی هفته ی گذشته در باکو برگزار گردید که در آن به نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین تمامیت ارضی کشورمان توهین شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، دکتر فرشبافیان رئیس موسسه تحقیقات و مطالعات بین المللی آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز که اخیرا به عنوان رئیس هیئت اعزامی دانشگاه تبریز به باکو سفر نموده بود  با اشاره به نشست ضد ایرانی اخیر گروهک داک در باکو، برگزاری کنگره به اصطلاح آذربایجانیهای جهان که هر از گاهی توسط طیف افراطی و آشوبگر فکری علیه منافع جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود را حرکتی دانست که در صورت تداوم بیش از همه ، منافع جمهوری آذربایجان را تهدید خواهد کرد و به انزوای این کشور خواهد انجامید.

وی تاکید نمود : همزمانی برگزاری این کنگره و سفر نیمه مخفی وزیر جنگ رژیم قصاب صهیونیستی به این کشور دستهای پشت پرده هدایت کننده عوامل این کنگره را آشکار می سازد، ولی از آنجا که طیف دانشگاهی و روشنفکر و فکور جامعه آذربایجان اعم از دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی آنچنانکه اخیرا در جریان مسافرت هیات اساتید اعزامی دانشگاه تبریز به باکو اظهار می کردند مخالف حضور صهیونیستها در خاک این کشور و نیز مخالف میدان داری افراطیون افسارگسیخته غرب گرا و غربزده هستند؛ انتظار می رود که قشر آگاه و فکری این کشور هم مردم را نسبت به خطرات این گروهها آگاه کنند و هم مسوولان آن کشور را از ادامه چنین روندی بیم دهند .

دکتر فرشبافیان تاکید کرد : نمی توان از سویی شاهد تمایل دانشمندان جمهوری آذربایجان بر تعامل بیش از پیش دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی این کشور با ایران بود و از طرفی منافع جمهوری اسلامی بعنوان قدرتمند ترین کشور منطقه توسط افراد جاهل و افراطی در داخل آن کشور مورد طعن قرار گیرد .

رئیس موسسه تحقیقات و مطالعات بین المللی آذربایجان شناسی در پایان گفت : اجازه دهید روی سخنم با سر کنسول جمهوری آذربایجان در تبریز باشد . آقای علیزاده اخیرا در جریان مسافرت اساتید دانشگاه تبریز به باکو با جمع اساتید دیدار و صحبتهایی مبنی بر لزوم تعامل بیش از پیش داشتند و علاقه مندی خود را بر آشنایی بیشتر با دانشگاه تبریز و مراکز تحقیقاتی ایران ابراز می نمودند تا در سایه تعاملات علمی اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور مستحکمتر شود . لذا باید به ایشان یاد آور شد که ابتدایی ترین اقدام دوری از هرگونه افراطی گری و ممانعت از افراد شرور فکری در کشورشان است تا خدای ناکرده رفتارهای جاهلانه افرادی همچون کنگره مجعول آذربایجانیهای جهان !!! روابط را مخدوش نکند و صهیونیستها و آمریکاییها که از روابط حسنه کشورهای مسلمان همسایه ضربه خورده اند بار دیگر بر موج جهالت افراطیون سوار نگردند.

گفتنی است نشست ضد ایرانی کنگره به اصطلاح آذربایجانیهای جهان روز طی هفته ی گذشته در باکو برگزار گردید که در آن به نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین تمامیت ارضی کشورمان توهین شده است.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا