آذربایجاناخبارایرانعمومی

امام جماعت منطقه بوزونای باکو؛همایش امام علی(ع) پژوهی موجب ترویج مکتب اهل بیت و ولایت است

برنده بخش خارجی پنجمین جشنواره بین‌المللی امام علی پژوهی، درباره حضورش در این مراسم توضیح داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،مرکز تحقیقات امام علی(ع) وابسته به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پنجمین جشنواره بین‌المللی امام علی پژوهی را با شعار “گفتمان امام علی پژوهی؛ تجربه دیروز، آرمان امروز و نیاز فردا” برگزار کرد.

حاج سلطان علی زاده یکی از برگزیدگان بخش خارجی این جشنواره است. علی زاده امام جماعت منطقه بوزونای باکو جمهوری آذربایجان است. او دارای ۳۰ جلد کتاب درباره امام علی(ع) به زبان ترکی است.

سلطان علی زاده درباره انگیزه خود از شرکت کردن در جشنواره امام علی پژوهی گفت: «شرکت در همایشی که در رابطه با امام علی(ع) باشد را وظیفه خودم می‌دانم و هرجا که نام امام علی(ع) مطرح است، حضور در آنجا برای من سعادت بزرگی است.»

او ادامه داد: «شرکت در این مراسم موجب شد با اشخاص و شخصیت‌های والا مقامی بازدید کنم و با آنها در تماس باشم. این مراسمات برای ترویج مکتب اهل بیت و ولایت تاثیر گذار است.»

این شاعر و محقق اهل بیت(ع) درباره آثاری که تاکنون نگارش کرده است هم گفت: «۳۰ کتاب دارم که ۱۸ جلد از آنها فقط به موضوع امام علی(ع) اختصاص دارد. کتاب‌های دیگر به نام امام علی(ع) نیست اما مطالبشان در مورد ایشان است و از کودکی انگیزه نوشتن این کتاب‌ها را داشتم.»

او افزود: «در خانواده روحانی بزرگ شدم و آیین و مراسمات اسلامی را انجام می‌دادیم و شاعر اهل بیت هستم.»

علی‌زاده در پایان با تشکر از از دست اندر کاران جشنواره گفت: «حضور در این مراسم برای من مفید و باعث افتخار بود.»

جشنواره امام علی(ع) پژوهی از طرف پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد. ۲۵۰ اثر در قالب کتاب، مقاله، رساله و طرح پژوهشی، از سوی پژوهشگران و اندیشمندان داخلی و خارجی شامل کشورهای آمریکا، آفریقای جنوبی، هندوستان، پاکستان، عمان، لبنان، سنگال، افغانستان، عراق، آذربایجان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. و از برگزیدگان داخلی و خارجی این آثار تقدیر به عمل آمد.

منبع:خبرگزاری آنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا