اردبیل

غرب و آمریکا نگران منافع نامشروع خود در اوکراین هستند

آیت الله عاملی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حوادث اخیر اوکراین اظهار داشتند: غرب و آمریکا نگران منافع نامشروع خود در اوکراین هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته ولادت حضرت زینبسلام الله علیها را تبریک گفته و با معرفی وی به عنوان قدرت روحی حضرت امیرالمؤمنینعلیه السلام و حضرت زهراسلام الله علیها و پرورش یافته خانه وحی، او را الگویی شایسته و جاودانه برای زنان معاصر معرفی کرد.

ایشان همچنین به مناسبت روز پرستار با تجلیل از پرستار و پرستاری بر قدسیت این مسئولیت خطیر تاکید کردند.

حضرت آیت الله عاملی همچنیین با اشاره به نشست اخیر مجلس خبرگان رهبری و با تبیین مسئولیت های خطیر این مجلس گزارشی اجمالی از موضوعات مطروحه در نشست اخیر را بیان کرد و افزود: اعضاء مجلس خبرگان در این نشست حساسیت خود را به وضع اقتصادی طبقه آسیب پذیر ابراز و به رئیس دولت و وزیر محترم اقتصاد که به مجلس دعوت شده بود تاکید کردند که توان اقتصادی طبقات زیر فقر نباید در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها صدمه ببیند.

ایشان در ادامه از مسئولین ارشد نظام خواستند با تنظیم یک ماه زندگی خود با حقوق طبقات پایین درک بهتری از وضع معیشتی آنها به دست بیاورند.

خطیب جمعه اردبیل در آستانه عید خطاب به اهالی استان گفتند: ما در یک خانواده بزرگ زندگی می­کنیم و نباید نسبت به همدیگر بی اعتنا باشیم.

ایشان افزرد: بزرگترین نشان شرف و شخصیت این است که انسان در کنار سفره رنگارنگ خود دغدغه و غصه کسانی را داشته باشد که در هفت آسمان یک ستاره ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان با تجلیل از روز شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان حضرت امام با ذکر دو روایت نبوی و علوی در خصوص شأن بلند شهدا صحبت کردند.

ایشان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به حوادث اوکراین اظهار داشتند: ماجرای اوکراین از یک حقیقت بسیار تلخ در دنیا پرده برداشت. غرب و آمریکا دخالت روسیه را در اوکراین مساوی با اضاعه حقوق بشر، نقض حاکمیت ملی، زوال آزادی، پایمال شدن دموکراسی و اهانت به یک کشور مستقل و جسارت به یک ملت آزادی خواه می داند، سوال ما اینست اگر شما به این مفاهیم حساس هستید پس چرا در مقابل جنایات اسرائیل، بحرین، میانمار، عربستان و … حساس نیستید! و سکوت بلکه تایید بلکه حمایت هم میکنید پس شما نگران مفاهیم فوق نیستید بلکه نگران منافع نامشروع خود هستید.

ایشان به عنوان نمونه به طور مبسوط در خصوص جنایات رژیم بحرین صحبت کرده و با اشاره به بریده شدن 200 سال زندان برای چهارده مخالف حکومت در بحرین و با اشاره به زندانیان حجاب در کشور همسایه از این زندانیان تجلیل کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا