اخبارترکیه

عناوین برخی از روزنامه های ترکیه

روزنامه استار با انتقاد از خبرهای بنگاه سخن پراکنی بی بی سی در مورد تروریستهای پ ک ک نوشته است: تروریستها تنها جان و مال مردم را هدف قرار نمیدهند

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،روزنامه صاباح با خبری تحت عنوان “کودکان سوری در زمستان سردشان نخواهد شد” می نویسد در پی پروژه ای که از سوی اتحادیه برندهای یکپارچه ترکیه اغاز شده است و در سراسر ترکیه مورد استقبال قرار گرفته تلاش خواهد شد تا کفش و پوشاک بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار کودک سوری پناهنده در ترکیه تامین گردد. گفته می شود ارزش کمکهای جمع شده تاکنون در حدود ۲۲۰ میلیون لیره بوده است.

روزنامه وطن نوشته است در حالیکه ترکیه میزبان ۲ ملیون مهاجر سوری در کشور است و روز به روز بر این تعداد افزوده می شود کشورهای اروپایی قادر به میزبانی از چند هزار نفر پناهنده هم نیستند. این روزنامه با تاکید بر اینکه ترکیه تاکنون ۶ میلیارد دلار برای کمک به پناهندگان صرف کرده است نوشته که برخورد اروپا با پناهندگانی که از کشورهای اشوب زده خود گریخته اند بسیار شرم اور است و در اکثر کشورها توام با خشونت پلیس و حملات شدید نیروهای امنیتی می باشد.

و روزنامه استار با انتقاد از خبرهای بنگاه سخن پراکنی بی بی سی در مورد تروریستهای پ ک ک نوشته است: تروریستها تنها جان و مال مردم را هدف قرار نمیدهند.
به گزارش این روزنامه این تبهکاران به ناموس مردم نیز طمع دارند. در حالیکه بی بی سی در تلاش ایجاد یک فضای مناسب برای تروریستهای زن فریب خورده در گروه تروریستی پ ک ک است، این موضوع را فراموش کرده که تروریستهای پ ک ک به دنبال اعمال فشار و تهدید شدید، بسیاری از این دوشیزگان و زنان را با خود به کوه برده اند.
در همین رابطه موسی ایشین استاندار آغری واقع در شرق ترکیه، خبر داده که نزدیک به ۴۰ دختر از اهالی این استان، از سوی تروریستها فریب داده شده و مورد تجاوز قرار گرفته اند. به این دختران که پشیمان شده و قصد برگشتن به میان خانواده هایشان را داشته اند گفته شده که نمی توانید در چنین شرایطی به سوی خانواده هایتان برگردید. به این ترتیب این دختران در حال حاضر در اسارت تروریستها به سر می برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا