آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

علی‌ اف: هیچ برنامه‌ ای برای جنگ جدید با ارمنستان وجود ندارد

رئیس‌ جمهور آذربایجان شایعات در مورد احتمال حمله این کشور به ارمنستان را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الهام  علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مورد برخی گزارش‌های رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه باکو ممکن است در آینده به ایروان حمله کند، گفت: «ما هیچ برنامه‌ای برای شروع جنگ سوم [علیه ارمنستان] نداریم».

وی با جعلی خواندن تمامی شایعات تاکید کرد؛ همه کسانی که آذربایجان را به داشتن چنین نیاتی متهم می کنند، کمپین«کثیف و تهمت آمیز» علیه باکو به راه انداخته‌اند.

علی اف ایروان را مسئول درگیری‌های مرزی بین دو کشور در ماه سپتامبر دانست. در آن زمان، خصومت‌ها جان ده‌ها سرباز را از هر دو طرف گرفت، زیرا جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را برای تحریک خشونت مقصر می‌دانستند.

علی اف با این استدلال که ایروان ظاهراً نمی تواند نتایج درگیری قبلی بین دو همسایه را بپذیرد، گفت: «درگیری‌های سپتامبر اجتناب ناپذیر بود.»

علی اف گفت: امیدوارم [چنین حوادثی] دیگر تکرار نشود. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ایروان درک کند که «صلح معاهده اجتناب ناپذیر است» و افزود که هر چه زودتر این اتفاق بیفتد، برای کل منطقه بهتر خواهد بود.

رئیس جمهور آذربایجان گفت: اگر طرفین در سال جاری به توافق صلح دست نیابند، ارمنستان بازنده خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ماموریت صلحبانان روسیه به در ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد، گفت: ما می توانیم برای مدت طولانی به این شکل زندگی کنیم… آنها (ارمنستان) خواهان ترسیم (مرز) نیستند، به این معنی که مرز از جایی که ما لازم بدانیم عبور خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا